دلهره به جان ایرانیان مقیم خارج افتاد

ایرانی های خارج از کشور که درصدی از سهامداران را تشکیل می‌دهند هنوز هیچ کدام از طریق سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور نتوانسته اند برای دریافت آن اقدام کنند که به عبارتی عملا  احراز هویت را غیر ممکن می کند.

به گزارش صدای بورس، شرکت سپرده گذاری در اقدامی عجیب با بخشنامه ای به کارگزاری ها مهلت 10 روزه ‌ای برای ثبت نام در سامانه سجام تعیین کرده و تهدید به بستن کدها در پایان مهلت کرده است.

این ضرب‌العجل بعد از ابلاغ مصوبه جدید هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تعیین و به تمامی کارگزاران ناظر موظف اعلام شد تا به سهامدارانی( حقیقی و حقوقی) که در سامانه سجام هنوز ثبت نام نکرده‌اند اطلاع رسانی کنند تا در مدت ۱۰ روزه نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

ایرانیان مقیم خارج سردرگم!

فرصت 10 روزه در حالی است که برای احراز هویت در سامانه های موجود کارت ملی هوشمند یا رسید آن نیاز است که ایرانی های خارج از کشور که درصدی از سهامداران را تشکیل می‌دهند هنوز هیچ کدام نتوانسته اند از طریق سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور برای دریافت آن اقدام کنند که به عبارتی عملا احراز هویت را غیر ممکن می کند.

انتشار این خبر از دیروز موجب واکنش و نگرانی بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور شده‌است که از این اقدام غیرمسئولانه ابراز نگرانی کرده و حتی قصد فروش تمام سهام و خروج از بازار را با تصمیمات شبانه داشتند.

به گزارش اخبار بورس، جدای از این مسأله، این پرسش مطرح است که در اوج بحران کرونا که روزانه جان صدها تن از هموطنانمان را می گیرد، فرستادن مردم به دفاتر پیشخوان و درگیر کردن آنها در محیط های بسته جز ایجاد خطر ابتلا به کرونا، نتیجه ای دیگر هم دارد؟

 دلهره به جان ایرانیان مقیم خارج افتاد


بیشتر بخوانید:

جهش بزرگ


کد خبر 438066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    به این آقایان بورسی بگویید جان مردم برای یک ریال سهم بوزس دراین دوران کرونا تلف شود خوب است بجای جان مردم را گرفتن در بورس را ببندید .
  • ایر انی IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    خوب باز بدون فکر تصمیم گیری ها بی اساس شروع شد و نتیجش هم نزول بورس هست که امروز دیدیم چطور شد