ارز چند نرخی عامل مشکلات اقتصادی کشور

یک کارشناس اقتصاد با بیان اینکه لازم است نرخ ارز از بلاتکلیفی رها شود و به سمت تک نرخی شدن پیش رود اضافه کرد: رئیس جدید بانک مرکزی باید بر امور اقتصادی اشراف کامل داشته باشد.

صدای بورس- میلادعبداللهی؛ اقتصاد ایران با مشکلات بسیاری مواجه است که راه‌حل تمام آنها تدوین برنامه صحیح و پشتکار منسجمی است.

فاطمه مقیمی، تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار صدای بورس ضمن بیان مطلب بالا افزود: برنامه‌های تئوریک و اجرایی تفاوت بسیاری دارد، با توجه به شرایط نابسمان اقتصادی و رکود تورمی حاکم بر کشور و کمبودها، انتظار می‌رود برنامه‌ها فقط در حد حرف نباشد و قابلیت اجرا داشته باشد.


بیشتر بخوانید:


او در خصوص اتخاذ سیاست‌های پولی و مالی درست برای کنترل تورم نیز گفت: لازم است قیمت ارز مشخص و ثابت شود، به رغم آنکه درآمدهای ریالی داریم ،هزینه‌ها دلاری است. اگر تعادل در نرخ حاکم و ثابت شود به نفع اقتصاد خواهد بود. در کشور آنقدر نرخ ارز تفاوت دارد که مبنای محاسبه مشخص نیست. تک نرخی بودن آن و حمایت از تولید به نفع اقتصاد است.

این تحلیلگر اقتصادی در خصوص ویژگی‌های رییس جدید بانک مرکزی، خاطرنشان کرد: او باید از شرایط اقتصادی، تورمی و آگاه باشد.به هر جهت اجرایی کردن کارهایی که بتواند برای رشد اقتصادی مفید باشد، بسیار ارزشمند است. من اعتقاد دارم لازم است مسئولان بر امور اقتصاد و مشکلات مسلط باشند.

کد خبر 438024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =