الزام سجامی شدن برای بورسی‌ها

سهامداران حقیقی بازارسرمایه باید در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت خود را تکمیل کنند.

به گزارش صدای بورس، مریم شاه حسینی، مدیر ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، سهامداران حقیقی بازار سرمایه باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت نام و احراز هویت خود را تکمیل کنند.

مریم شاه حسینی خاطر نشان کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی فهرست برخی از مشتریان حقیقی کارگزاران را برای آنها ارسال کرده است تا کارگزاران نیز اطلاع رسانی لازم را در این زمینه انجام دهند.

شاه حسینی با بیان اینکه سهامداران فعال حقیقی به سه گروه سنی تقسیم‌بندی شده‌اند، اظهار کرد: سهامداران ۱۸ تا ۶۵ سال تا روز بیستم شهریورماه جاری فرصت دارند تا ثبت خود را در سامانه سجام قطعی کنند.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: گروه دوم سهامداران بالای ۶۵ سال هستند که تا روز سی‌ام شهریور ماه و گروه سوم سهامداران کمتر از ۱۸ سال هستند که تا دهم مهرماه امسال مهلت دارند تا در سامانه سجام ثبت نام کنند.

مدیر ناشران سمات تاکید کرد: سهامدارانی که در مدت مقرر ثبت نام خود را در سامانه سجام انجام ندهند، کد معاملاتی آنها تا زمان مشخص شدن وضعیت سجامی آنها مسدود (غیرقابل خرید و فروش) می‌شود.

به گزارش سمات، وی با اشاره به اینکه هنوز تعداد زیادی از شرکت‌های کارگزاری سجامی نشده‌اند، افزود: این شرکت‌ها نیز باید هر چه سریعتر مراحل ثبت نام و احراز هویت خود را انجام دهند.

کد خبر 438021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =