واردات  ۱۹ میلیون دز واکسن از هفته آینده

وزیر بهداشت گفت: واردات واکسن از دیروز سرعت گرفته و در هفته آینده نیز ۱۹ میلیون دز واکسن وارد کشور شده و در شبکه تزریق قرار می‌گیرد.

به گزارش صدای بورس، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا آخر شهریور ماه تعداد واکسن وارداتی به کشور به ۴۰ میلیون دز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: برنامه دولت این است که پوشش واکسیناسیون در کشور هم سرعت گرفته و هم افزایش یابد و برای این منظور نیاز به مشارکت تمام دستگاهها و مردم است‌.

وی با بیان اینکه ، در این روزهای عزیز ثواب حسینیان و عزاداران حسینی در این است که در امر واکسیناسیون مشارکت داشته باشند اظهار کرد: با استفاده از شبکه مساجد و حسینیه‌ها باید مراکز تزریق واکسن را افزایش داده و با استقرار رابط‌های بهداشتی در آنها به واکسیناسیون در جامعه سرعت بخشیم .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عین اللهی با بیان اینکه واکسیناسیون تنها راه کنترل، مهار و کاهش مرگ و میر است، تاکید کرد: در کنار این امر مردم همچنان باید استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

۱۹ میلیون دز واکسن هفته آینده وارد کشور می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در باره بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: مصمم به شروع فعالیت مراکز آموزشی هستیم ، اکثر اساتید دانشگاه‌ها و معلمان واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون دانشجویان نیز از هفته آینده شروع می‌شود.

عین اللهی با بیان اینکه فعالیت دانشگاه‌ها با توجه به وضعیت و میزان واکسیناسیون به استانها محول خواهد شد، اظهار کرد: فعالیت مدارس احتمالا به صورت ترکیبی خواهد بود، فعالیت حضوری و مجازی در مدارس و دانشگاه‌ها مد نظر است و کلاس‌های درس با حضور محدود دانشجویان و دانش آموزان دایر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کرونا به نظام آموزشی در همه جای جهان آسیب زده و ضروری است که فعالیت‌های آموزشی در کشور از سر گرفته شود، افزود: علاوه بر مسایل تربیتی و آموزشی، کرونا موجب آسیب‌های جسمی از جمله چاقی دانش آموزان به خاطر فقدان جنب جوش شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به تولید واکسن داخلی اشاره کرد و گفت: با همت دانشمندان ایرانی تولید واکسن در حال انجام است و هم اکنون سه مرکز پاستور، رازی و سینا ژن در این زمینه فعال هستند.


بیشتر بخوانید:


وی با اشاره به اینکه واکسن برکت از با کیفیت‌ترین واکسن‌ها در جهان است، گفت: البته در کنار واکسن داخلی همچنان نیاز به واردات داریم ، واکسن داخلی تضمین آینده کشور است و ما این اطمینان را داریم که در آینده نیاز داخلی را با همین واکسن‌ها تامین خواهیم کرد.

کد خبر 437946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =