رونق اقتصاد در آینده نزدیک / انتظار ثبات بازار در هفته آینده

با توجه به صحبت های اخیر وزیر امور خارجه کشور در مورد تاخیر در از سرگیری مذاکرات وین، کاهش نرخ دلار بیش از این مقدار فعلی دور از انتظار است.

صدای بورس_ مژده ابراهیمی؛در هفته‌ای که گذشت شاخص کل با اصلاح ۳ درصدی در محدوده یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد به کار خود پایان داد. همچنین دلار آزاد با رسیدن به ۲۸ هزار تومان و بازگشت به کانال ۲۷هزارتومانی به ریزش بازار در هفته جاری کمک کرد.

زهرا منشوری ، تحلیلگر شرکت تامین سرمایه بانک ملت گفت: هرچند شاخص کل جهت قدرت گرفتن برای گذر از محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی نیاز به اصلاح داشت اما در هفته جاری شاخص متاثر از سهام های بزرگ همچون شبندر، خودرو، فارس بوده است که انتظار می رود سهم های کوچک بازار در هفته آینده مسیر صعودی خود را طی کنند.
تحلیلگر شرکت تامین سرمایه بانک ملت بیان کرد: با توجه به صحبت های اخیر وزیر امور خارجه کشور در مورد تاخیر در از سرگیری مذاکرات وین، کاهش نرخ دلار بیش از این مقدار فعلی دور از انتظار است. در ادامه ثبات روند در قیمت های جهانی در هفته آینده می‌توان انتظار کاهش تنش و عدم اطمینان در بازار داشت و همچنین این ثبات روند توجه سهامداران را به گزارش های ماهانه شرکت ها جلب می کند.


بیشتر بخوانید:شاخص هفته را سبز به پایان رساند


انتظار افزایش فعالیت های اقتصادی در آینده نزدیک
به گفته وی گزارش های ماهانه برخی از شرکت ها نشان دهنده عملکرد خوب آنها در گذر از کرونا بوده است که توانسته اند اثرات منفی آن را کاهش دهند. همچنین با افزایش واکسیناسیون و انتظار افزایش فعالیت های اقتصادی می توان انتظار بهبود محیط کسب و کار را برای آینده بلند مدت بازار انتظار داشت.
منشوری عنوان کرد: اخبار خوبی همچون افزایش نرخ دارویی ها، عدم قطعی برق صنایع و افزایش ارش معاملات به میزان ۱۴ هزار میلیارد تومانی در این هفته، می‌تواند امید بخش بازار در هفته های آتی باشد.
تحلیلگر شرکت تامین سرمایه بانک ملت اظهار داشت: در حوزه بازار اوراق بدهی در اولین هفته از عرضه اوراق مرابحه دولت جدید، تغییری در نرخ های پیشنهادی برای این اوراق نسبت های هفته های گذشته ایجاد نشد که باید دید در هفته های آتی آیا این نرخ طبق وعده وزیر جدید اقتصاد با هدف جذاب تر شدن اوراق برای سرمایه گذاران افزایش خواهد یافت یا مسیر گذشته را پیش خواهد گرفت.

بازگشت اقتصاد کشورها به دوران قبل کرونا
منشوری افزود: در هفته منتهی به ۹ شهریور ماه ۱۸.۶ هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه دولتی در نرخ های ۲۱.۵ و ۲۱.۷۷ درصد فروخته شد؛ همچنین ۴۰هزار میلیارد ریال سفارش توافق بازخرید معکوس از جانب بانک مرکزی پذیرفته شد و در طول هفته جاری ۱۱۷ هزار میلیارد ریال نیز ارزش اعتبار گیری قاعده مند بوده است.
وی بیان داشت: باتوجه به ثبات شاخص های کلان اثرگذار بر بازار از جمله تزریق پول به بازار های جهانی کامودیتی ها؛ بازگشت اقتصاد کشورها به دوران قبل کرونا و همچنین عوامل داخلی همچون نرخ ارز و نرخ بهره بانکی می‌توان ثبات را در بازار بورس انتظار داشت؛ هرچند که شرایط عدم اطمینان منطقه ای و سیاسی را نباید از تحلیل ها جدا کرد.

کد خبر 437887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =