۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
ارزش دلار روی دور نزولی

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم در دنیا کاهش یافت.

به گزارش صدای بورس، به نظر می رسد تورم کماکان یکی از اصلی ترین موارد مورد نگرانی سیاست گذاران باشد و این مساله نه تنها در آمریکا که در اروپا نیز مشهود است.

طبق اعلام مرکز آمار آلمان، متوسط بهای مصرف کننده مثبت ۳.۹ درصد بوده که ۰.۱ درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل و ۰.۴ درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بوده است. این نرخ تورم که بالاترین تورم های ثبت شده در ۲۷ سال اخیر در این کشور محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت بخش انرژی قرار گرفته که نرخ تورم آن به ۱۲.۶ درصد رسیده است.


بیشتر بخوانید:


شاخص دلار (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۶۵۵ واحد بسته شد. (شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای: یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است)

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۲ دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۵ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۱ درصد بالا رفت و با رفتن به کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۰ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

به گزارش ایسنا، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۱۰.۰۱۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۶۶ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۶۰ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 437860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =