پیش‌بینی بازار ۸ شهریور ۱۴۰۰/ دو گروه پر طرفدار امروز را بشناسید

یک تحلیلگر بازار سرمایه پیش‌بینی کرد: معاملات بازار سهام امروز در ساعات نخست با فشار فروش همراه خواهد بود و در ادامه شرایط متعادل می‌شود و اقبال به نمادها افزایش می‌یابد.

به گزارش صدای بورس، بازار سهام روز گذشته فشار فروش بالایی را پشت‌سر گذاشت و انتظار می‌رود در جریان معاملات امروز شرایط تغییر کند و اقبال به برخی سهام ارزنده افزایش یابد.

محمد رضانژاد، مدیر تحلیل شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد در گفت‌وگو با صدای بورس، ضمن بیان مطلب بالا گفت: در معاملات روز گذشته شاهد رشد قابل توجه معاملات خرد به همراه خروج سنگین(بیش از هزار و صد میلیارد تومان) منابع اشخاص از سهام و همچنین اوراق با درآمد ثابت(۱۲۶میلیارد تومان) بودیم. با این حال بررسی سرانه خرید و فروش حقیقی حاکی از قدرت بالاتر خریداران نسبت به فروشندگان به صورت سرانه است. به رغم برتری ارزش صف‌های خرید نسبت به صف های فروش در ابتدای بازار، انتهای بازار حاکی از فشار فروش و برتری محسوس تعداد صف‌های فروش نسبت به صف‌های خرید بود.


بیشتر بخوانید:منفی شدن امروز بازار اصلاح بود یا افت؟ / تاریخ تلخ‌تر از زهر دوباره تکرار می‌شود؟


او در ادامه با بیان اینکه انتظار می‌رود معاملات امروز در ابتدا با فشار فروش سنگین بر روی تمامی نمادها آغاز شود افزود: این مهم هم به لحاظ بنیادی و هم به لحاظ تکنیکالی توجیه پذیر است؛ به لحاظ بنیادی با کاهش حدود ۵۰۰ تومانی نرخ دلار در روز یکشنبه و دستور رییس جمهور مبنی بر تقویت ارزش پول ملی، انتظار ابهام در بهبود درآمد شرکت‌های بورسی ناشی از افت نرخ فروش توسط فعالان اقتصادی دور از ذهن نیست.

رضانژاد ادامه داد: به لحاظ تکنیکالی نیز شاخص بعد از عبور از مقاومت مهم ۱.۵ میلیون واحدی درگیر محدوده مقاومتی ۱.۶ میلیون واحدی است. به علاوه سهامداران باید با در نظر گرفتن گفته های سیاست مداران و واقعیت های اقتصادی کشور به اصلاح پورتفوی خود در بازار پر حجم امروز بپردازند.

امروز اقبال به کدام گروه هاست!؟

این کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود بعد از فشار فروش ابتدایی، اقبال بازار سرمایه در نیمه دوم به سمت سهام با ارزندگی بالا و شرکت هایی که گزارش مرداد ماه جذابی را منتشر کرده‌اند، افزایش یابد و این نمادها مسیر خود را از سایر سهام بازار جدا کنند. نحوه بازگشایی نماد شبندر هم می‌تواند باعث جهت دهی به گروه با اهمیت پالایشی و کل بازار شود. همچنین گروه بانکی هم با توجه به جذابیت‌های تکنیکالی در نیمه دوم بازار با اقبال بیشتری همراه خواهد بود. دیگر گروه پر پتانسیل بازار برای رشد، همچنان گروه سیمانی است که با انتشار گزارش‌های مطلوب مرداد ماه و وعده تحقق ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن همچنان مورد توجه فعالان بازار است.

کد خبر 437704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    چقدر چرت و پرت تحویل مردم میدید بورس اصلا قابل پیش بینی نیست به خودتون زحمت ندید به نظرم صحبت های دیشب میر کاظمی بورس رو منهدم کرد