ریزش آبشاری در انتظار بورس/ سهام عدالت را دریابید

سخنگوی کانون سرمایه‌گذاری های استانی سهام عدالت گفت: تعیین ضرب العجل برای لغو فروش سهام عدالت، بدترین تصمیم در ارتباط با سهام عدالت و به منزله اقدام به زیان مردم است.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ برخی سهامداران در طول سال گذشته، دستور فروش سهام عدالت خود را ثبت کرده اند، سمات حالا در بیانه ای ۵ شهریور را آخرین فرصت لغو سفارش فروش سهام عدالت اعلام کرده است.

الان بدترین زمان برای فروش سهام عدالت است

اکبر حیدری، سخنگوی کانون سرمایه‌گذاری های استانی سهام عدالت در گفت و گو با صدای بورس بیان کرد: الان بدترین زمان برای فروش سهام عدالت است. این تصمیم مسئولان تعجب برانگیز است چرا که بسیاری از مردم بر اثر جو هیجانی حاکم بر بازار سرمایه و در زمانی که شاخص کل بورس در بالاترین سطح خود بود، بر اثر تبلیغات کارگزاری ها، سفارش فروش سهام عدالت را ثبت کردند.
وی افزود: اگر کسی به دلیل ناآگاهی از قواعد بازار سرمایه سفارش فروش خود را لغو نکرده؛ تعیین مهلت ضرب العجلی همچون ۵ شهریور و اعلام اینکه اگر در خواست ها لغو نشد، فروخته می شود ؛ بدترین تصمیم در ارتباط با سهام عدالت و به منزله اقدام به زیان مردم است.


بیشتر بخوانید:


حجم عرضه آبشاری و صف های فروش پیامد دستورالعمل جدید سمات

وی افزود: در فرایندی که اعلام شده هم مردم ضرر می کنند و هم بازار سرمایه بر اثر حجم عرضه آبشاری و صف فروش هایی که ایجاد می شود، دچار مشکل می شود.

حیدری گفت: از این رهگذر تنها عده ای خاص که می دانند شاخص کل بورس در آینده رشد می کند، سود می برند.
وی بیان کرد: بهترین تصمیم این است که تمام سفارش های فروش با تصمیم حاکمیتی لغو شود و به مردم اعلام شود که از ۵ شهریور به بعد اگر کسی مایل به فروش سهام عدالت است باید ثبت سفارش جدید انجام دهد.

چرا در شرایط تنش بازار تصمیم فروش سهام عدالت اتخاذ شده است؟

سخنگوی کانون سرمایه‌گذاری‌های استانی سهام عدالت بیان کرد: چرا در شرایطی که شاخص کل بورس به حد مطلوب نرسیده و در ابتدای دولت جدید هستیم و باید از ایجاد تنش در بازار سرمایه جلوگیری کنیم، این تصمیم اتخاذ شده است؟
وی بیان کرد: مسئولین این امر باید اجازه دهند بعد از رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، تیم اقتصادی دولت مستقر شود و بر اساس سیاست هایی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، این موضوع پیگیری شود. رهبری در بیانات خود اعلام کردند که مردم تشویق به ماندگاری در سهام عدالت شوند و نه فروش آن.
وی در خاتمه گفت: در نهایت و در دولت جدید اگر سهامداری از سهام عدالت هم علیرغم تمهید مشوق ها بر اثر اضطرار مالی نیاز به فروش بخشی از دارایی خود داشت، بتواند ثبت سفارش فروش جدید بزند.

کد خبر 437435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    3 1
    شما شکمتون سیر چه خبر از گرسنه دارید تواین شرایط که زندگی جهنم وکسی توان خرید نون خالی نداره بفروشید بره حداقل شکم گرسنه نمیریم
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    4 1
    لطفا فروش را شروع کنید احتیاج داربم
  • محسن IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    از قدیم گفتن اونی ک سواره داره میره چ خبر از حال پیاده داره