پرتفوی خود را با این چهار شرکت ببندید / یکم  شهریور ماه ۱۴۰۰

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: مولفه‌های اثرگذار اقتصادی مانند نرخ تورم، نرخ بهره بین بانکی و تصمیمات تیم اقتصادی جدید در رشد بازار سرمایه موثر است.

صدای بورس- مریم منیری؛ یکی از صنایعی که در رشد اخیر بازارسرمایه دخیل نبوده صنعت بانکداری است.البته سهام بانک‌هایی مانند بانک ملت، سامان و سینا گزینه‌های بهتری برای سرمایه گذاری هستند و در روزهای آتی بازار سرمایه جا برای رشدشان وجود دارد.

علی‌ خوش‌طینت، تحلیلگر بازار سرمایه ضمن بیان مطلب بالا افزود: یکی از اقداماتی که سرمایه گذاران می توانند انجام دهند، سرمایه گذاری در صندوق های دارایکم است که سهام بانکی بوده و به اعتقاد من با استقبال مواجه می شود.

وی ادامه داد: با پایان یافتن سال مالی اغلب شرکت‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌هایی که عمدتا NAVهایشان در ماه‌های اخیر رشد داشته اما P/NAV های کاهشی داشته‌اند، می‌توانند گزینه های بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری باشند.


بیشتر بخوانید:


این کارشناس بازار سرمایه گفت: با نگاهی به مجامع این شرکت‌ها می توان متوجه شد در کدام صنعت می توان سرمایه گذاری کرد و کدام صنایع سودآور تر خواهند بود.

وی در ادامه گفت: از سوی دیگر انبوه سازان نیز گزینه های مناسبی برای بررسی هستند که هم ارزش های بنیادی دارند و از لحاظ تکنیکی نیز این صنعت در جایگاه خوبی است که نمادهای متعددی را می توان در این صنعت بررسی کرد که اصلاح قیمتی قابل ملاحظه ای نسبت به قبل خود داشته اند.

خوش طینت با تاکید بر اینکه بازار سرمایه در روزهای آینده با چالش جدی مانند گذشته مواجه نخواهد شد، گفت: رفته رفته شاهد افزایش مجدد اقبال عمومی به بازار خواهیم بود و منابع خرد جذب بازار سرمایه خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه مولفه‌های اثرگذار اقتصادی مانند نرخ تورم، نرخ بهره بین بانکی و تصمیمات تیم اقتصادی جدید را در رشد بازار سرمایه موثر دانست و افزود: به اعتقاد اکثر تحلیلگران، بازار سرمایه در روزها و هفته‌های پیش رو با روند صعودی مواجه خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می رسد اصلاحی که در بازه زمانی ۳ ماهه گذشته در بازار سرمایه اتفاق افتاد را در آینده شاهد نخواهیم بود و اصلاحاتی که در بازار اتفاق می‌افتد مقطعی است.

کد خبر 437329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مختار IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    پرتوی خود را با چهار صنعت هر کدام دو نماد تکمیل کنید.فلزات.پتروشیمیها.صنایع شیمیایی.نفتیها.بانکیها.جمعا ده نماد کم ریسک
  • مری IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    1 0
    باز کف گیره دولت خورده ته دیگ میخوان مردم و بکشن سمت بورس بیچاره کنن . پارسالم امسال این اقا کم نبودن که مردم و بااین حرف ها کشیدن سمت بورس بیچاره کردن .
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    2 1
    بابا اگه میشه خفه شید در مورد سهام عدالت رهبری فرمودند آزاد کنید کسی فروخت پولش را واریز کنید؛ کدوم مسئول به حرف آقا گوش داد؟ از سال ۹۹فروختیم واریزی ندارد چون همه مسئولان دزدن و خائن به وطن هستند. حق مردم ایران این نیست واقعا.... پول فروشندگان سهام رو واریز کنید اگه عرضه دارید این فقیر فقرا هم خدایی دارند واگذارتان میکنیم به خدا بلانسبت بعضی مسئولان دزد و خیانتکار که هم پر کردن جیب خودشان هستند لعنت خدا بر مسئولان دزد و بی مسئولیت حتی حرف مقام معظم رهبری هم نتونستند انجام بدن
  • حسن IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    زرششک
  • علی غلامی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    1 0
    سلام فولاد شستا وبانک شپنا شگویا فملی عالیه عزیزان شک نکنید