بهترین محل سرمایه‌گذاری کجاست؟!/ پیش بینی بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به قیمت ارز و آینده‌ای که برای برجام متصوریم، سرمایه‌گذاری در سهام و طلا به نظر بهترین گزینه است.

صدای بورس - میلاد عبداللهی؛ کارشناسان اقتصادی دلیل روند رو به رشد قیمت در بازارهای مالی را متاثر از بلاتکیفی نرخ دلار می‌دانند و معتقدند اقتصاد ایران در ماه‌های پیش رو وضعیت تورمی خواهد داشت.

احسان عسکری، تحلیلگر اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار صدای بورس، در خصوص آخرین وضعیت فعلی و پیش روی بازارهای مالی و دارایی موازی همچون ارز،طلا، مسکن و خودرو اظهار داشت: وضعیت بازارهای مذکور بیشتر از همه تحت تاثیر برنامه‌های دولت جدید و حدس و گمان‌های پیرامون آن و همچنین رویدادها جهانی قرار گرفته است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه رشد نقدینگی در شش ماه اول سال۱۴۰۰ و همینطور نیمه دوم سال گذشته با شتاب بیشتری نسبت‌ به سال‌های قبل مواجه بوده است، در نتیجه به نظر می رسد در ادامه سال جاری وضعیت تورمی قابل توجهی داریم که اثرات آن تا ۱۴۰۱ هم مشهود خواهد بود.

کدام بازارها برای سرمایه گذاری مناسب هستند؟

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: فکر می‌کنم با توجه به موارد ذکر شده، اقداماتی مثل سپرده‌گذاری بانکی نمی‌تواند اثرات تورمی را پوشش دهد و یکی از بهترین استراتژی‌ها سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و دارایی است که البته این سرمایه‌گذاری با توجه به سطح ریسک‌پذیری، دانش و شرایط بازارها متفاوت خواهد بود.

او درباره سرمایه گذاری در طلا یا دلار گفت: بین این دو تفاوت آنچنانی وجود ندارد، طلا می‌تواند در کشوری که رشد نقدینگی و بهره‌وری اقتصادی پایینی دارد، سرمایه مناسبی قلمداد شود.

وی افزود: با توجه به تاثیرپذیری بازار سرمایه از قیمت دلار، سهام دلار محور می‌توانند ریسک تورمی را پوشش دهند. این درحالی است که سرمایه‌گذاری در خودرو را مناسب نمی‌دانم، چراکه خودرو و مسکن از یک سو هزینه فروش و نگهداری دارند و از سوی دیگر دولت برای آنها مالیات بسیاری در نظر گرفته است. در نتیجه فکر میکنم با توجه به قیمت ارز و آینده‌ای که برای برجام متصوریم، سرمایه‌گذاری در سهام و طلا مناسب است.

دولت چقدر در اجرای برنامه هایش موفق خواهد بود!؟

او در پاسخ به اینکه فکر می کنید دولت جدید چقدر در اجرای برنامه‌های اعلامی خود موفق خواهد بود، گفت: معمولا برنامه‌هایی که از قبل اعلام می‌شود جذاب است اما به دور از واقعیت‌های جامعه نوشته می‌شوند. در نتیجه تا زمانی که کابینه سرکار نیاید و دوره شش تا یک سال سپری نشود، نمی‌توان قاطعانه درباره آینده اقتصاد صحبت کرد.

رشد بورس ادامه دار است

وی رشد اخیر قیمت‌ها در بازار را به دلیل همین ابهامات دانست و تصریح کرد: آینده قابل پیش‌بینی نیست. از طرفی افزایش قیمت دلار را می‌توان تا حدودی متاثر از اتفاقات افغانستان دانست. به عقیده من قیمت دلار محرک بازار سرمایه است و این می‌تواند در ادامه سال هم بازارسهام را به سمت رشد بیشتر حرکت دهد. این در حالی است که بازارسرمایه به هر طریقی می‌تواند فرآینده رو به رشد خود را ادامه دهد.

کد خبر 437140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارسلان BG ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 0
    جناب خاندوزی در خصوص رفع مشکل سهامداران بورس و شاخص کلی که بایستی اکنون 5 میلیون باشد همچنین پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسات اعتباری خصوصا سپرده گذاران موسسه فرشتگان که بنام ساماندهی در موسسه کاسپین توسط بانک مرکزی وقت و مدیران تصفیه فرشتگان و هیات مدیره کاسپین مورد غارت قرار گرفتند بعد از 5 سال که دارایی های موسسه فرشتگان بیش از ده برابر بدهی آن است دستور پرداخت مطالبات سپرده گذاران طبق قرارداد با موسسه تا روز پرداخت را در چه تاریخی صادر می فرمائید تا اعتماد به شبکه پولی و بانکی کشور بازگردد
  • محمد نایب سالکی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 0
    باسلام و احترام کارشناس محترم لطفا مسئولانه حرف بزنید سهامداران زیان دیده را نگاه کنید که سال قبل هرکدامشان امیدی داشتند سهام خریداری کردند سرمایه‌های خود را از دست داده اند ولی طلا هیچ وقت ضرر و زیان نمی رساند تاریخ ایران نشان نداده که خریدار طلا ضرر کند ...
  • ناشناس IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 0
    فقط بورس .سال سال سیمانی هاست یاعلی
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    حرف کافی نیست دامنه نوسان اول باید حذف شود در عمل باید از سرمایه و بورس حمایت شود قدم اول حذف دامنه نوسان نه قصه سرایی و بی برنامگی بازار مالی و پولی باید کوچک شوند و باز ار سرمایه جذب نقدینگی کند که بسیار گنجایشش را دارد ممنون