راهکارهای ورود رمزارزها به بازار سرمایه چیست

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: ورود ارز دیجیتال به بازار سرمایه نیازمند صدور گواهی سپرده برای این نوع ارزها است تا صندوق های سرمایه گذاری، این گواهی را خریداری کرده و سرمایه گذاران راحت تر بتوانند سرمایه گذاری کنند.

صدای بورس- مریم منیری، با توجه به صحبت‌های رئیس سازمان بورس تا زمانی که بانک مرکزی مجوز برای استخراج رمز ارزها را صادر نکند، ارز دیجیتال اجازه ورود به بورس را ندارد، برخی از کارشناسان بر این باورند که ورود ارز دیجیتال به بورس و سرمایه گذاری در آن گزینه خوبی برای شکل نگرفتن حباب در بازار است.

ابوالفضل قاسمی، کارشناس بازار سرمایه و ارز دیجیتال در همین خصوص گفت: طبق صحبت‌های رئیس سازمان بورس، هر نوع پذیرش رمزارزها در بازار سرمایه نیاز به صدور مجوز از سوی بانک مرکزی را دارد.

وی با تاکید بر اینکه ارزهای دیجیتال در دنیا پذیرفته شده اند، گفت: بانک مرکزی در کشور ما منتظر است تا ببیند بستر سازی رمز ارزها در دنیا چگونه خواهد بود تا نسبت به آن تغییرات مورد نیاز را در آن اعمال و نسبت به صدور مجوز اقدام کند.

این کارشناس بازار رمزارزها معتقد است: بهتر است که رمزارزها زودتر از سایر کشورها در بازار سرمایه ایران پذیرفته شوند تا سرمایه گذاران بتوانند در این بازار سرمایه گذاری کنند چرا که می توانند سود خوبی حاصل کنند.

وی در خصوص اینکه ورود ارز دیجیتال به بورس برای رشد این بازار مفید است یا خیر گفت: سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال شبیه به سفته بازی های بسیار بزرگ است با این تفاوت که سفته نبوده و دارایی هستند که در شرف پذیرفته شدن بین فعالان بازار سرمایه و بانک هستند.

قاسمی افزود: ورود ارز دیجیتال به بازار سرمایه نیازمند صدور گواهی سپرده برای این نوع ارزهاست تا صندوق های سرمایه گذاری، این گواهی را خریداری کرده و سرمایه گذاران راحت تر بتوانند سرمایه گذاری کنند.


بیشتر بخوانید:

کشف ۱۲۰ ماینر غیر مجاز در تهران


این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: از جمله محاسن پذیرفته شدن ارز دیجیتال این است که پول هایی که مردم برای سرمایه گذاری در نظر گرفته اند به جای اینکه صرف خرید خودرو و مسکن شده و باعث ایجاد حباب در این بازارها شوند، در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری می شوند که سودآور است.

وی گفت: چه بسا بهتر است که ارزهای دیجیتال کمیابی در جهان داشته باشند و از اصلیت خود خارج نشوند تا پس از گذشت دوره های ۵ ساله و ۱۰ ساله به ارزش این دارایی افزوده شود و گزینه جایگزینی برای سرمایه گذاری باشد.

قاسمی در خصوص ایرادی که به پذیرش رمز ارزها در یک بازار خاص،‌ چه در ایران و چه در جهان وارد است گفت: موضوع مهمی که سرمایه گذاران باید در نظر داشته باشند، مالکیت آن است.در برخی کشورها مساله مالکیت ارزهای دیجیتال بازتعریف شده اما در ایران این موضوع حل نشده و موضوع مالکیت کاملا نادیده گرفته شده چرا که با ورود ارز دیجیتال به بورس مالکیت یک دارایی که شخص می تواند بر عهده داشته باشد به یک شرکت یا یک سازمان سوم واگذار می کند؛ اما برای فردی که نمی خواهد به طور مستقیم درگیر مسائل امنیتی شود و آشنایی با ارز دیجیتال روش بسیار خوبی است.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: البته باید این نکته را نیز مد نظر قرار داد که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بسیار ریسک پذیر بوده و سرمایه گذاران باید با اطلاعات کافی در آن سرمایه گذاری کنند چرا که در مراحلی پتانسیل ریزش های شدیدی نیز دارند.

کد خبر 437085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =