طرح ممنوعیت تردد بین استانی اجرایی شد

سرهنگ امیدوار گفت: از امروز ساعت ۱۲ ظهر، طرح جدید ممنوعیت تردد بین استانی اعمال شد.

به گزارش صدای بورس، سرهنگ امیدوار، رئیس پلیس راه کشور اظهار کرد: با توجه به تعطیلاتی که از سوی ستاد مقابله با کرونا کشور اعلام‌شد، طرح محدودیت و ممنوعیت تردد بین استانی و بین شهرستانی با توجه به رنگ بندی‌های شهرها در سراسر کشور از ساعت ۱۲ ظهر امروز یکشنبه ۲۴ مرداد ماه آغاز و تا پایان روز جمعه ۵ شهریور ماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: همکاران ما در مقاطعی که به آن‌ها ابلاغ شده استقرار خواهند داشت و اجرای محدودیت و ممنوعیت تردد بین استانی را عملیاتی خواهند کرد؛ همچنین سامانه‌های پلیس در تمام این ایام ترددهای غیرمجاز را رصد خواهند کرد و اعمال قانون انجام می‌شود.

سرهنگ امیدوار تصریح کرد: میزان اعمال قانون و جرائم برابر با همان جدول کرونا که قبلا انجام شده و به میزان ۱ میلیون تومان برای شهرهای قرمز و ۵۰۰ هزار تومان برای شهرهای نارنجی است بحث دو برابر شدن جریمه بعد از یک ماه برای خودروهایی که پرداخت نکردند، نیز وجود دارد.


بیشتر بخوانید:

ستاد ملی کرونا بالاخره تصمیم گرفت


وی درخصوص محدودیت‌های بین استانی در سطح کشور گفت: محدودیت‌ها بیشتر مشتمل بر ترددهای بین استانی است البته در درون استان‌ها بحث رنگ بندی شهرها و محدودیت براثر نوع رنگ بندی شهرها اعمال خواهد شد، ولی کنترل‌ها بیشتر بر ترددها و رفت و آمدهای بین استانی خواهد بود.

وی گفت: درخصوص استان تهران و البرز و سه استان شمالی این محدودیت‌ها برابر سایر استان‌های کشوربرقرار است. تردد در استان‌های شمالی مانند گیلان، مازندران و گلستان به جهت شرایط خاصی که دارند ممنوع است. ایستگاه‌های کنترلی پلیس در مبادی ورودی استان‌های شمالی، مستقر هستند و بحث کنترل و ممنوعیت تردد را اجرا خواهند کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: استان تهران وشهر تهران هم خروجی ها با یک رینگی دیده شده است، تا در حومه تهران و شهرهای جانبی، مردم به راحتی بتوانند تردد کنند. در مجموع تمرکز بر تردد بین استانی و تردد به استان‌های شمالی است.

کد خبر 437077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =