چشم انداز سهم‌های کوچک بازار به کدام سمت است؟ / افزایش سود را در چه صنایعی پیدا کنیم

در هفته آینده، صنایع کامودیتی و صادراتی‌محور بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت؛ از جمله شرکت‌های پتروشیمی و صنعت فولاد و فلزات اساسی که با افزایش نرخ دلار و نرخ تورم افزایشی کشور، پیش بینی می‌شود با حفظ حاشیه سود، مقدار سود شرکت‌ها افزایش یابد.

مژده ابراهیمی - صدای بورس؛ در میان مدت انتظار رشد بازارسرمایه وجود دارد که دلیل آن نیز افزایش تورم انتظاری و نرخ دلار خواهد بود. همچنین با رشد سهام کامودیتی محور، سهام شرکت‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری و چند رشته‌ای جذابیت بیش از پیش دارند.

علی صادق پور، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: در هفته گذشته، شاخص کل توانست با بازدهی حدود ۵ درصد و افزایش حجم معاملات به بالای ۹، همت جذابیت بازار را افزایش دهد.

وی افزود: خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت نشان از انتظار رشد بازار دارد. همچنین صنایع مورد توجه بازار در هفته گذشته، شرکت‌های چند رشته ای و صنعت پتروشیمی بود. این اتفاق با افزایش نرخ دلار بازار آزاد و انتظارات افزایشی قیمت ارز ناشی شده است و همچنین نرخ‌های جهانی محصولات پتروشیمی به ثبات رسیده اند. جذابیت شرکت‌های اوره ساز به جهت افزایش قیمت‌های جهانی که به دلیل نگرانی‌ها بابت آسیب‌پذیری کشاورزی به دلیل خشکسالی و فجایع طبیعی بوده است و به نظر می‌رسد قیمت‌های اوره جهانی در این نرخ‌ها با ثبات باشد.


بیشتر بخوانید: کدام صنایع را دنبال کنیم؟


صنایع شوینده،‌کاشی و سرامیک تحت تاثیر تورم

این کارشناس بازارسرمایه بیان کرد: در هفته آینده، صنایع کامودیتی و صادراتی محور بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت؛ از جمله شرکت‌های پتروشیمی و صنعت فولاد و فلزات اساسی که با افزایش نرخ دلار و نرخ تورم افزایشی کشور، پیش بینی می‌شود با حفظ حاشیه سود، مقدار سود شرکت‌ها افزایش یابد. همچنین سهام شرکت‌های با ارزش بازار کوچک‌تر از رشد اخیر بازار بازمانده‌اند، می‌توانند مورد توجه بازار قرار گیرند. سهام صنایع شوینده و کاشی و سرامیک که عمدتا از فاکتور تورم تاثیر می‌پذیرند می‌توانند در روزهای آتی مورد توجه قرارگیرند.

انتظار رشد بازار در میان مدت

صادق پور عنوان کرد: با رشد سهام شاخص ساز، شاخص کل نزدیک به محدوده یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نزدیک شده است.به همین جهت به نظر می‌رسد این سهام بزرگ توقفی در رشد داشته باشند تا بازار با رشد سهام کوچک‌تر همگن‌تر شود، اما در میان مدت انتظار رشد بازارسرمایه را داریم که دلیل آن نیز افزایش تورم انتظاری و افزایش نرخ دلار خواهد بود. همچنین با رشد سهام کامودیتی محور، همچنان سهام شرکت‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری و چند رشته‌ای جذابیت بیش از پیش دارند.

کد خبر 436952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =