خودروهای لوکس تعیین تکلیف شوند

معاون سازمان اموال تملیکی گفت: یکهزار و ۴۶۳ خودرو رسوبی مانده در گمرک فاقد رای قضایی هستند.

به گزارش صدای بورس، سید حسین میرمعینی،معاون سازمان اموال تملیکی در مورد تعیین تکلیف کالاهای قاچاق گفت: در چهار ماهه امسال ۱۲۸۰ میلیارد تومان و در مدت مشابه سال قبل نیز ۱۴۰۰ میلیارد تومان کالا مسترد شد.

وی افزود: خودروهای رسوبی مانده در گمرک و سازمان که زیر ۲۵۰۰ سی سی و فاقد رای قضایی هستند ۱۴۶۳ خودرو بوده و درخواست داریم هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند. ۳۵۲ خودروی زیر ۲۵۰۰ سی سی دارای رای قطعی هستند . همچنین ۳۵۰ خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی وجود داردکه مجموعا ۲۲۰۰ دستگاه خودرو می شوند.

وی تاکید کرد: برای به نتیجه رسیدن وضعیت خودروها سه جلسه در کمیسیون اقتصادی دولت برگزار شد و در نهایت ۴ جدول به هیات دولت پیشنهاد شده است. یک جدول خودروهای امریکایی هستند که فاقد نمایندگی بوده و باید امحای فنی شوند.


بیشتر بخوانید: ایست قیمت در کدام خودروها بیشتر است؟


به گزارش ایبِنا، همچنین برای خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی‌سی که دارای نمایندگی هستند با فروش آنها به خزانه دولت کمک شود و با دریافت استاندارد به شرط فروش داخلی شماره‌گذاری شوند تا علاوه بر شکسته‌شدن قیمت خودروهای خارجی در کشور، تعیین تکلیف آنها نیز قطعی شود. بر اساس مصوبه سال ۹۳ هیات وزیران خودروهای لوکسی که در سازمان وجود دارد به مناطق آزاد برود، این خودروها بدون انتقال ارز بوده، جاذبه‌های توریستی داشته و نیازهای منطقه نیز رفع می‌شود. یک سری از خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی که امکان استفاده آنها برای آمبولانس اورژانس نیروی انتظامی و آتش نشانی نیز وجود دارد تعیین تکلیف شود. همه این پیشنهادها در هیات دولت است و نیاز به مصوبه شدن دارد.

کد خبر 436938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =