جزییات برنامه ها و طرح های توسعه ای در ونفت

در حال بررسی سایر فرودگاه‌ها از نظر توجیه اقتصادی هستیم تا به‌زودی مجوزها را از وزارت نفت دریافت کنیم بنابراین آمادگی اضافه کردن چند فرودگاه دیگر در داخل کشور را نیز خواهیم داشت.

سید احمد روحانی پور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت در گفت و گو با صدای بورس:
براساس قرارداد منعقد شده و همچنین عملکرد شرکت پتروشیمی ایلام در سال قبل می‌توان گفت که سود شرکت فشرده‌سازی حدود بین 30درصد یا 40درصد افزایش می‌یابد اما تا زمان بهره‌برداری نمی‌توان برآورد دقیقی داشت.
در حال ارزیابی پروژه قیر و سایر پروژه‌های پیشنهاد شده به لحاظ سودآوری و بازدهی مناسب هستیم.
پروژه مایع‌سازی اتان درگیر برخی موضوعات تأمین مالی شد که از طریق همکاری بانک تجارت و اقتصاد نوین حل شده و تمام تلاش این است که بتوانیم تا پایان سال 1400 پروژه مایع سازی را آغاز کنیم.
موضوع تامین مالی پروژه نفت قشم نیز از بانک‌ها انجام شد و تمام تلاش این است که فاز دوم پروژه خشکی نفت قشم یا تا پایان امسال یا پایان فروردین ماه 1401 به بهره‌برداری برسد.
سرمایه‌گذاری‌های شرکت بیشتر در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی است و در حال حاضر در حال سرمایه‌گذاری در پروژه انتقال گاز اتان به پتروشیمی ایلام هستیم زیرا باید میزان مخازن انتقال گازی که با کامیون حمل می‌شود به ایلام افزایش پیدا کند.
باتوجه به اینکه سهامدار 49درصد شرکت سرمایه‌گذاری نفت قشم هستیم و همچنین باتوجه به اینکه فاز دوم و دریایی این شرکت در حال اجرا است بنابراین هیچگونه سودی برای سرمایه‌گذاری نفت قشم برای سهامداران تقسیم یا پرداخت نمی‌شود چرا که سودی که شرکت بدست می‌آورد را در قالب افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری نفت قشم در می‌آوریم تا بتواند زودتر پروژه‌های خود را به پایان برساند.
در حال بررسی سایر فرودگاه‌ها از نظر توجیه اقتصادی هستیم تا به‌زودی مجوزها را از وزارت نفت دریافت کنیم بنابراین آمادگی اضافه کردن چند فرودگاه دیگر در داخل کشور را نیز خواهیم داشت.

شرکت شیمیایی نفت گستر بیشتر مورد نیاز صنایع بالادستی نفت است و با تغییر در هیأت مدیره شرکت و جایگزینی افراد متخصص سعی در رفع مشکلات آن داریم تا بتواند به سمت تولید محصولاتی که بازار صادراتی خوبی دارد، گام بردارد.
شرکت جوی گستر در ارتباط با تولید لوله‌های فاضلابی فعالیت دارد و قرارداهای خوبی نیز با آبفا استان اصفهان منعقد کرده است، برنامه‌هایی نیز برای برنامه‌های توسعه‌ای چنین شرکتی داریم که بتواند در زمینه‌های دیگر وارد عمل شود مانند لوله‌های ساختمانی، لوله‌های کشاورزی و لوله‌های صنعت برق تا بتواند فروش و سودآوری خود را افزایش دهد.

کد خبر 436883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =