قطعی برق آرامش سیمان را گرفت

مفتح گفت: بازار سیمان با قطعی برق آرامش خود را از دست داد.

به گزارش صدای بورس، مفتح قائم مقام وزیر در امور بازرگانی داخلی در نشست تنظیم بازار بیان کرد: یکی از نواقص شبکه توزیع غیر قابل رصد بودن کالا بود، خیلی مهم است که بدانیم هر کالایی که از سیستم‌های حمایتی بهره می‌برد، چطور در کشور توزیع می‌شود. هیچ گاه اعداد درستی از میزان تولید و توزیع وجود نداشت. با اجرای این طرح رصد که از طریق زیرساخت‌های شرکت پست اجرا می‌شود نظارت مناسبی بر رسیدن کالا به مقصد خواهیم داشت.

او ادامه داد: این کار از مرغ آغاز شد چرا که نگرانی‌های زیادی نسبت به این بازار وجود داشت و امروز مطمئن هستیم چه مقدار مرغ در حال تولید و توزیع است. نکته حائز اهمیت غیر قابل انکار بودن اطلاعات این سیستم است و داده‌های خوبی در اختیار بخش‌های مختلف کشور قرار می‌گیرد.

مفتح افزود: پتروشیمی کالاهای دوم خواهد بود که به دلیل اختلاف قیمتی که در بورس و بازار آزاد دارد نیاز به رصد گسترده‌تر دارد. فقط کسانی که مجاز به دریافت هستند قادر به دریافت مواد پتروشیمی خواهند بود. این ساز و کار با کمترین هزینه و به صورت برخط به کار گرفته خواهد شد. امیدوار هستیم ۵ تا ۶ ماه آینده ادعا کنیم سیستم نوین توزیع را در کشور پیدا کردیم که همان چیزی است که در دنیا مرسوم است.

قائم مقام وزیر در امور بازرگانی داخلی درباره علت اختلاف نرخ تولید و فروش مرغ تصریح کرد: بحث قیمت در بازار مرغ زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و تنظیم بازار تمام محصولات کشاورزی در اختیار این وزارتخانه قرار دارد.


بیشتر بخوانید:

رانت‌خواران مخالف عرضه سیمان در بورس کالا هستند


او گفت: مدتی قبل سیستم‌های نظارتی به واحد عرضه مراجعه کردند که مرغی برای عرضه نداشت و اعلام کرد که مرغی خریداری نکردم، اما در همین نظام پست، رسید خرید او پیدا شد و در نهایت مشخص شد مرغ خریداری شده را به واحدهای قطعه فروشی فروخته است. ابزار توسط تنظیم بازار امروز در اختیار ما قرار گرفته و موضوعات ثانویه بر این سیستم مستقر خواهد شد. تا امروز کالا رها می‌شد، اما امروز تا رسیدن به مقصد قابل رصد است.

مفتح بیان کرد: حدود ۳ ماه است که برای مرغ آغاز شده و تا یک سال آینده تمام کالاهای ضروری وارد این ساختار خواهد شد.

قائم مقام وزیر در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان و درباره عرضه سیمان گفت: جلسات زیادی با مدیران کارخانه سیمان داشتیم و تمام کارخانجات سیمان مکلف به عرضه سیمان در بورس شدند و این از ناحیه ما تکلیف شده است. بورس با ما هم عقیده است و کارخانجات فرصت دو هفته‌ای برای این موضوع خواستند، اما متاسفانه برخی از کارخانجات از این موضوع تمکین نکرده‌اند. از این به بعد مدیران متخلف شناسایی شده و در زمان کوتاهی به دستگاه‌های نظارتی معرفی می‌شوند. بورس اعلام کرد که طی ۴۸ ساعته این پذیرش‌ها را انجام خواهد داد. بورس به عنوان بزرگترین ابزار شفافیت بازار به کار گرفته خواهد شد و اگر موضوع برق مطرح نبود بازار سیمان به آرامش بازگشته بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او درباره مشکل تامین مواد اولیه سرم گفت: اطلاعی درباره این موضوع ندارم و نمی‌توانم هم اکنون درباره آن صحبت کنم.

کد خبر 436814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =