همه نگاه‌ها به کابینه/ بازار در آرامش پس از طوفان

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: سرمایه گذاری در بورس یک سرمایه گذاری ایمن است.

صدای بورس- مریم منیری، روند صعودی که در چند روز گذشته بر بازار سرمایه حاکم شده بیانگر این است که در صورتی که تنش سیاسی نداشته باشیم به همین روند ادامه خواهد داد.

حمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان مطالب بالا گفت:با توجه به روندصعودی بازار سرمایه می توان گفت این بازار به یک پختگی نسبی رسیده و از هیجانات دور شده است که البته بخشی از این رشدمانند صنایع فولادی و سنگ آهن به افزایش قیمت های جهانی برمی گردد.

وی با تاکید بر اینکه رشد بازار برگرفته از ۳ عامل انتشار گزارشات مناسب، انتظار تورمی و انتظار رشد دلار است گفت: به نظر می رسد صنایعی که سهم بیشتری از تورم داشته باشند، در بازار سرمایه با استقبال بیشتری مواجه می شوند.

این کارشناس بازار سرمایه در واکنش به اینکه مردم نسبت به بازار سرمایه بی اعتماد شده اند و در پی فرصتی برای خروج از این بازار هستند، گفت: این احتمال کم است چرا که مردم به طور قطع و کامل از بازار سرمایه خارج نخواهد شد و اگر بازار دچار ریزش جدی نشود، سهامداران مجددا بر می گردند.

میر معینی در ادامه افزود: بنابراین چه افرادی که در دو سال اخیر سود کرده اند و چه افرادی که متضرر شده اند همچنان در بازار خواهند ماند. کسی که سود کرده به نیت سود بیشتر و فردی که متضرر شده به جبران ضرر سرمایه خود؛ در نتیجه شاهد سرمایه گذاری های عظیمی در بازار سرمایه خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه رونق بورس باید مبتنی بر شاخص های مناسب اقتصادی باشد نه ناشی از تورم و ابر تورم گفت: در هر دو حالت بازار سرمایه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و اگر سیر صعودی این بازار بر پایه توسعه اقتصادی باشد بازار با ثبات تری را شاهد خواهیم بود.


بیشتر بخوانید:


نرخ دلار تغییر می کند؟

میرمعینی با اعلام اینکه در حال حاضر چشم انداز قابل پیش بینی برای دلار وجود ندارد، افزود: به نظر می رسد اگر توافق به نتیجه برسد، دلار برای مدتی افزایش قیمت نداشته باشد اما سیاست های اقتصادی دولت در سایر زمینه ها و سیاست های پولی در قیمت دلار تاثیرگذار خواهد بود

وی تاکید کرد: تقریبا آینده تمام بازارهای شغلی منوط به قیمت دلار است و قیمت دلار از سویی برگرفته از جریانات ارزی حاصل از صادرات و از سوی دیگر نشات گرفته از سیاست های پولی و مالی دولتمردان است.

این استاد دانشگاه اعلام کرد: آنچه برای بازارها محرز شده اینکه حتی در صورت توافق، قیمت دلار از ۲۵ هزار تومان پایین تر نخواهد آمد و به رغم اینکه قیمت کالا و محصولات با افزایش نرخ دلار بالا رفت، با کاهش آن پایین نخواهد آمد.

میر معینی گفت: با ثابت نگه داشتن نرخ دلار روی ۲۵ هزار تومان می توان تولید را افزایش داد که در نهایت هم به نفع مردم و هم به نفع تولید کننده خواهد بود. چرا که با افزایش تولید داخل و کمرنگ شدن واردات نه تنها تولید کننده از کاهش قیمت کالا متضرر نمی شود بلکه سود هم می برد.

وی معتقد است اگر تنش سیاسی خاصی به وجود نیاید تا پایان شهریور ماه شاهد تغییر قیمت آنچنانی در نرخ دلار نخواهیم بود و می‌توان اطمینان داشت که نرخ دلار بین ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان ثابت بماند. همچنین در بلند مدت جریانات سیاست بین الملل و به نتیجه رسیدن یا نرسیدن مذاکرات تاثیر بسزایی روی قیمت دلار دارد.

کد خبر 436767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =