معاملات کپی پایان سیگنال فروشی و کلاهبرداری بورسی

معاملات کپی و معاملات تقلیدی راهکاری برای مقابله با سیگنال فروشی است.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ در اوج بازار سرمایه و زمانی که شاخص کل بورس هر روز رکورد جدیدی از خود به جا می گذاشت، کانال های تلگرامی پیشنهاد سهم بورسی همچون قارچ ایجاد و روز به روز نیز رشد می کردند. این افراد در خلاء نبودن معاملاتی به نام معاملات کپی رشد کردند.

معاملات کپی راهی برای رهایی از سیگنال فروشی است. به زعم کارشناسان بازار سرمایه این نوع معاملات می تواند تقاضای سهامداران تازه وارد را مدیریت کنند.

معاملات کپی و معاملات تقلیدی سال‌هاست در بازارهای جهانی اجرایی می‌شود اما ایجاد این پلتفرم باید توسط سازمان بورس مورد تایید قرار گیرد. معاملات کپی و تقلیدی، پلتفورمی در حوزه فین تک است که هنوز تا اجرایی شدن راه بسیاری دارد و تا کنون تنها نظر موافق کمیته فقهی را جلب کرده و ارکان بازار سرمایه باید نسبت به آن نظر دهند.

موضوع معاملات کپی، موضوع یک پایان نامه بود. در این پایان‌نامه مطالعه تطبیقی این موضوع در سه بخش بریتانیا، اتحادیه اروپا و امریکا مورد بررسی قرار گرفت. در این پروژه پلتفورم های معاملاتی مختلف را مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت پلتفورمی که با شرایط بازار سرمایه اسلامی ایران همخوان باشد، پیشنهاد شد.


بیشتر بخوانید:


این پلتفورم بسته به مدل کسب و کار می توانند مدل درآمدی متفاوتی داشته باشند. مدل محاسبه کارمزد؛ هم می تواند عدد ثابت و هم عدد متغیر باشد.در واقع راهبر، حق بهره برداری از اطلاعات معاملات خود را در اختیار سکو قرار می‌دهد و در ازای این حق، مبلغ مشخصی دریافت می‌کند که میزان این مبلغ در توافق بین ارکان خود معاملات بین راهبر،‌ پیرو و پلتفرم مشخص می شود.

مزیت معاملات کپی

معاملات تقلیدی راهی برای مقابله به سیگنال فروشی است. این روش به شکل مستقیم در مقابل کسانی است که به قصد سودجویی در کانال های تلگرامی مختلف سیگنال فروشی می کنند، در پلتفرم معاملات کپی حق بهره‌برداری از اطلاعات معاملات واقعی راهبر در اختیار اشخاص پیرو قرار داده می‌شود.

موضوع معاملات کپی در چه مرحله ای است؟

این ایده در حوزه مصوبات کمیته فقهی سازمان بورس قرار گرفت با راه اندازی آن از نظر ملاحظات فقهی موافقت کردند.

نمونه های جهانی معاملات کپی

زولو ترید (Zulutrade)، یک پلتفرم معاملات اجتماعی و معاملات کپی است که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد و از آن زمان به بعد، به باور معامله‌گران فعال به یکی از بزرگترین پلتفرم‌های معاملات اجتماعی تبدیل شد. برخلاف دو نمونه پلتفرم اجتماعی ایـ‌ترو و آوا ترید که می‌تواند در دسترس همگان قرار بگیرد، به گزارش سنا زولو ترید، یک نرم‌افزار معاملاتی است که از طریق API با سایر کارگزارانی که از MetaTrader ۴ یا MetaTrader ۵ پشتیبانی می‌کنند، متصل می‌شود.

کاربران از طریف زولو ترید قادر خواهند بود بهترین معامله‌گران این شبکه را برگزینند، و بازار و ریسک دقیق مناسب با خود را انتخاب کنند. علاوه بر این، زولو ترید استراتژی‌های تجاری مختلف را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد.

مزایای پلتفرم معاملات اجتماعی زولو ترید را می‌توان به شرح زیر برشمرد:

  • برخورداری از نسبت اهرم بالا
  • برخورداری از ابزار شبیه‌سازی که به کاربر امکان می‌دهد عملکرد معامله‌گر انتخابی خود را با توجه به وضعیت حساب او آزمایش کند
  • ارائه ابزار مدیریت ریسک که به کاربر اطلاع می‌دهد که معامله‌گر انتخابی خود از محدوده زیان یا ریسک مورد انتظار او فراتر رفته است
کد خبر 436541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    واقعاماهم ازریزش بورس ضرر کردیم هم سیگنال فروشابدبخترمون کردند
  • ناسناس IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    آه سازمان بورس امور فقهی هم داردو ایقدر حق الناس میکنن عجبا