بازار درگیر اما و اگرها/ پیش بینی بازار فردا ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

احتمال تضعیف مذاکرات برجام وجود دارد که موجب خواهد شد دلار روند صعودی به خود بگیرد.

مژده ابراهیمیصدای بورس؛ باید دید تیم اقتصادی دولت چه تصمیماتی را برای آینده اقتصادی کشور لحاظ خواهند کرد. درصورتی که این تصمیمات اقتصادی به نفع سطح کلان کشور و مردم باشد، می توان انتظار سرمایه‌گذاری بلندمدت بیش از گذشته را از مردم داشت.
مصطفی خسروشاهی، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازار سهام امروز شاهد معاملات منفی نمادهای دلاری بازار بود؛ البته در تعدادی از این نمادها هم شاهد افزایش قیمت بودیم. همین امر سبب رشد شاخص بورس به عدد ۱.۳۶۰.۲۸۵ واحدی بودیم. امروز هم افزایش دوباره ارزش معاملات خرد در این بازار رقم خورد و همانند روزهای گذشته ورود حقیقی ها به بازار را داشتیم که خود گواهی بر افزایش اقبال به سمت بازارسرمایه است.

افزایش قیمت دلار، عامل مهم رشد بازار

وی افزود: از اولین روز هفته هم شاهد آن بودیم که رشد قیمت دلار بود و منجر بر تاثیرگذاری بر قیمت سهام در بازارسرمایه شد. بر همین اساس شرکت هایی که قیمت‌گذاری دلاری را مبنای دستور کار خود دارند در صف اول رشد قیمت بودند. بنابراین مهم‌ترین عامل رشد این روزهای بازارسرمایه را می توان به افزایش قیمت دلار در بازار داخلی نسبت داد.
این کارشناس بازارسرمایه بیان کرد: باتوجه به این‌که انتهای هفته مراسم تحلیف ریاست جمهوری را خواهیم داشت؛ به نظر می رسد که احتمال تضعیف مذاکرات برجام داشته باشیم و همین امر موجب شد تا دلار روند صعودی به خود بگیرد؛ در حالی که هنوز اهالی بازار اطلاعات دقیقی از رویکرد اقتصادی دولت آینده را ندارند، کمک به سردرگمی بورس کرده است.

صادرات محوری ها؛ صنایع شاخص ساز
خسروشاهی عنوان کرد: باتوجه به تمام موارد یاد شده صنایع بزرگی که صادرات محورند و ۶۰ درصد بازار را در می‌گیرند، جز صنایع و سهام هایی هستند که بر شاخص بازارسرمایه تاثیرگذار هستند. از این‌رو باید در انتظار بازار منفی در این نمادها باشیم.

وی افزود: بنابراین باید دید تیم اقتصادی دولت چه تصمیماتی را برای آینده اقتصادی کشور لحاظ خواهند کرد. مسلما درصورتی که این تصمیمات اقتصادی به نفع سطح کلان کشور و مردم باشد، می توان انتظار سرمایه‌گذاری بلندمدت بیش از گذشته را از مردم داشت.

کد خبر 436450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =