شکستن صف‌های خرید و فروش با دامنه نوسان بیشتر

مدیرعامل سبدگردان توانا گفت: افزایش میزان دامنه نوسان باید متناسب با عمق و رشد بازار سرمایه رخ دهد که وقوع این اتفاق موجب شکستن صف‌های خرید و فروش و سخت شدن کسب سود برای تریدرها و سفته‌بازها خواهد شد.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تغییر دامنه نوسان در آینده نزدیک خبر داده است که باید این اتفاق همزمان با رشد بازار سرمایه و متناسب با عمق یافتن بورس رخ دهد.

حمزه قوچی‌فرد، مدیرعامل سبدگردان توانا با اشاره به اینکه افزایش میزان دامنه نوسان باید متناسب با رشد و عمق یافتن بازار سرمایه باشد،گفت: در بسیاری از بورس‌های جهانی دامنه نوسان وجود ندارد اما نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که بازار سرمایه در اروپا و آمریکا عمق بسیاری دارد و نبود دامنه نوسان آسیبی به این بازارها وارد نمی‌کند.


بیشتر بخوانید:


وی گفت: افزایش تدریجی میزان دامنه نوسان خریدوفروش برای سفته‌بازها و تریدرها سخت خواهد کرد زیرا بیشتر کسانی که در صف خرید یا فروش در بازار سرمایه هستند همین سفته‌بازها و تریدرها هستند، اما در مقابل افزایش میزان دامنه نوسان برای سبدگردان‌ها و نهادهای حقوقی که بیشتر سهام بنیادی خرید و فروش می‌کنند و معیار بنیادی را استراتژی خود برای انجام معاملات عنوان می‌کنند، یک اتفاق مثبت محسوب می‌شود.

قوچی‌فرد تصریح‌ کرد: با این موضوع موافقم که متناسب با رشد بازار سرمایه، دامنه نوسان صعودی شود تا با اصلاح ساختار بورس و عمق یافت تا ۵ تا ۶ سال آینده به صورت تدریجی دامنه نوسان در بازار سرمایه حذف شود.

دامنه نوسان موضوع پرنوسان بازار سرمایه است که از زمان اجرا تا کنون هربار و بنا به شرایط با تصمیم مدیران ارشد دستخوش تغییرات شده است. امروز دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تغییر حتمی دامنه نوسان خبر داده و اعلام کرده که معاملات بورس بر روی دامنه نوسان کنونی مثبت و منفی 5 درصد متوقف نخواهد ماند.

همراهان صدای بورس، شما می‌توانید نظرات خود را درباره میزان دامنه نوسان به صورت کامنت ذیل همین مطلب بنویسید.

کد خبر 436217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =