۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
دلار عقب‌نشینی کرد

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم در دنیا کاهش یافت.

به گزارش صدای بورس، اطمینان به دلار در پی اظهارات رییس جمهور آمریکا افزایش یافته است.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با بیان اینکه نسبت به توانایی بانک مرکزی در مهار تورم اطمینان دارد، به جروم پاول، رییس بانک مرکزی گفته است که استقلال بانک مرکزی احترام می گذارد. جروم پاول در زمان ریاست جمهری دونالد ترامپ به این سمت منصوب شد و هنوز مشخص نیست که در دولت بایدن با تمدید دوره ریاست وی موافقت شود. پاول پیشتر با بسیاری از سیاست های ترامپ مخالفت کرده و همین مساله باعث ایجاد اختلافات عمیق بین این دو نفر شده بود.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۵۸۸ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۲ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)


بیشتر بخوانید:

دلار در بازار فردا گران خواهد شد؟


ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۱۰.۳۴۹ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۵۴ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۸۲ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۵۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۲ دلار مبادله شد. یورو ۰.۳۳ درصد بالا رفت و با رفتن به کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۱ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 436201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =