تعطیلات کرونایی چه بلایی سر بازار آورد؟

در روزهای گذشته رشد سهم های کوچک و تک سهم ها را دیدیم که خود باعث به تعادل رسیدن بازار می‌شود.

مسعود مهدیان، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس:
در هفته که گذشت با توجه به تعطیلی ها بازار در سه روز معاملاتی خود متعادل بود.
شاخص کل از مقاومت تکنیکالی خود که برای آن متصور بودیم عبور نکرد و در همان یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نوسان داشت.
در آخرین روز معاملات با خبر ۶ روزه کل نهادهای دولتی و بخشی از نهادهای خصوصی انتظار می‌رفت با توجه به ابهامات پیشرو بازار فروشنده های بیشتری رو به خود بگیرد اما کنترل شد و بازار وضع بهتری را سپری کرد.
به نظر می‌رسد بهترین عامل شکل گیری روند مهم است انتشار گزارش سه ماهه شرکت‌هاست که از نظر بنیادی اهمیت دارد و می‌تواند سهم‌های پیشتاز و پر ظرفیت را به بازار معرفی کند.
بازار در مرداد با ریسک سیاسی روی کار آمدن دولت جدید و همچنین تایید صلاحیت وزرایی دولت آینده است که خود چالش را برای بازار ایجاد می‌کند همچنین ادامه روند مذاکرات برجامی و تصمیمات دولت بعدی هم بی تاثیر نیست.
در روزهای گذشته رشد سهم های کوچک و تک سهم ها را دیدیم که خود باعث به تعادل رسیدن بازار می‌شود.
برای روزهای آینده و هفته بعد که ۳ روزه معاملاتی دارد با گزارش های ارائه شده همچنین تحولات سیاسی که داشتیم انتظار می‌رود که بازاری کم حجم و نوسانی همچون هفته قبل باشد به تدریج با رفع ابهامات تکنیکالی و سیاسی موجود در بازار گزارش های ماهانه و ۳ ماهه شرکت‌ها می‌تواند اهرم قوی برای رشد مجدد بازار باشد.
سهم‌های همچون فلزاتی، معدنی و پالایشی در گزارشات خود با ظرفیت ظاهر شدند و گزارش‌های خوبی داشتند به طور خاص صنعت پالایشی گاهی که تحلیل های سنگینی در سود سازی پیش‌بینی کردند داشته باشیم.
در گروههای کوچک باز مانند سیمانی، غذایی و زراعتی که با توجه به آزادسازی قیمت ها و افزایش نرخی که داشتند می‌توانند جزو صنایع کوچک بازار که مورد توجه و جذابیت قرار بگیرند.

کد خبر 436091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =