گمانه زنی/ معاون اول رئیسی کیست؟

محمد مخبر، گزینه اصلی معاون اول رئیس جمهوری دولت سیزدهم است.  

به گزارش صدای بورس،با انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان سیزدهمین رییس جمهوری، اکنون مهمترین موضوع در محافل سیاسی و اقتصادی چینشی است که رئیسی در وزارتخانه ها خواهد داشت.

برخی کارشناسان بورسی معتقدند شخصی که وزیر اقتصاد دولت سیزدهم می‌شود به طور قطع به شکل کوتاه مدت بر شاخص کل بورس تاثیر خواهد داشت و از طرفی بسیاری از پول های درشت منتظر این چیدمان هستند تا سمت و سوی سرمایه گذاری را مشخص کنند.

محمد مخبر: گزینه اصلی معاون اول رئیس جمهوری

معاون اول رئیسی کیست؟
با آغاز کرونا و کمبودها ماموریت مخبر در رفع این نیازها آغاز شد
و ستاد اجرایی مهم‌ترین نقش را در تامین تجهیزات بر عهده گرفت

محمد مخبر، نامی که همزمان با شیوع ویروس کرونا بر سر زبان افتاد. واکسن بیماری کووید-۱۹ تحت مدیریت همین فرد، کمی پس از همه‌گیری این ویروس در ایران وارد مراحل آزمایشاتی شد.

مخبر در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ درنامه‌ای به رهبر انقلاب، ورود ایران را به جمع شش کشور تولیدکننده واکسن این ویروس اعلام کرد. محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و فرزند حجت‌الاسلام عباس مخبر از منبری‌های مشهور دزفول است که از سال ۱۳۸۶ در این ستاد فعالیت دارد.

وی دکتری حقوق بین‌الملل و دکتری رشته مدیریت دارد، ریاست ستاد اجرایی فرمان امام، معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان، ریاست هیئت مدیره بانک سینا و معاونت استانداری خوزستان از جمله مهمترین فعالیت های مخبر است.


مخبر تالیفاتی هم داشته که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقتصاددانان برتر جهان (۱۳۹۲)
  • معاذیر معاف‌کننده مجازات‌ها در اساسنامهٔ دیوان بین‌المللی کیفری
  • رهیافتی به توسعهٔ اقتصادی توأم با عدالت (۱۳۹۴)
  • رشد اقتصادی شتابان در ایران، (۱۳۹۵)

بیشتر بخوانید:


هرچند نام محمد مخبر در لیست کابینه احتمالی دولت سیزدهم قرار دارد اما حجت نیکی ملکی، رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام در یادداشت توئیتری اعلام کرد:
"جلسه چند روز قبل دکتر مخبر و دکتر جهانگیری ارتباطی به دولت آینده و گمانه زنی‌های رسانه‌ای برای نقش دکتر مخبر در آن نداشته و برای پیگیری پروژه‌های ستاد اجرایی در شورای اقتصاد بوده، ایشان بر خلاف برخی ادعاها با تمام توان پیگیر پروژه‌های ستاد مخصوصا در موضوع مقابله با کرونا هستند." بسیاری معتقدند اگر مخبر به عنوان معاون اول انتخاب شود، سیاست خارجی ایران با چالش‌های جدی همراه خواهد بود.

صدای بورس، پیش تر گزینه‌هایی که گمان می‌رود در کابینه رئیس جمهوری باشند را مورد بررسی قرار داده است.

در گزارش اول به موضوع معاونت اول رئیسی پرداخته شد، این گزارش با موضوع « گمانه زنی/ معاون اول رئیسی کیست؟» به محمد مخبر، به عنوان گزینه اصلی معاون اول رئیس جمهوری پرداخته شد.

در گزارش دوم به موضوع رئیس سازمان برنامه و بودجه و گزینه احتمالی این پست مدیریتی پرداخته شد، این گزارش با موضوع« گمانه‌زنی / رئیس سازمان برنامه و بودجه کیست؟» به فرهاد رهبر که به زعم بسیاری، گزینه مسجل معاونت رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه است، می پردازد.

در گزارش سوم به موضوع رئیس سازمان برنامه و بودجه پرداخته شد، این گزارش با موضوع « وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم کیست؟/ گمانه زنی » به محمد رضا فرزین به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر امور اقتصادی و دارایی می پردازد.

کد خبر 436065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =