۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
دلار همچنان پیشتازی می‌کند

ارزش دلار برای پنجمین روز متوالی افزایش پیدا کرد.

به گزارش صدای بورس، تزریق نقدینگی به بازارهای مالی به ویژه بازار ارز در جهان ادامه دارد تا از خروج قدرتمند از رکود کرونایی اطمینان حاصل شود.

بانک های مرکزی ژاپن، آمریکا و اروپا کماکان برنامه خرید اوراق قرضه خود را ادامه می دهند و در چین نیز بانک مرکزی این کشور از تزریق مجدد ۱۵۰ میلیارد دلار به بازار خبر داد که به اعتقاد برخی از کارشناسان برای رفع نگرانی فعالان بازارهای مالی و سرمایه گذاران بین المللی از کاهش سرعت رشد اقتصادی این کشور بوده است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۸۴۵ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۹ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)


بیشتر بخوانید:


ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۷۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۶ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۴ درصد پایین رفت و با رفتن به کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۹ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۱۰۹.۴۴۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۶۳ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۸۹ یوان چین اعلام شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 435971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =