کام سهامداران «پارس» شیرین شد

در مجمع عمومی سالانه شرکت پتروشیمی پارس، ۲۰.۰۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد.

صدای بورس - زهرا مالمیر؛ در مجمع عمومی سالانه شرکت پتروشیمی پارس صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت.

در پایان تقسیم سود ۲۰.۰۰۰ ریال به ازای هر سهم، مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

مسعود حسنی مدیرعامل شرکت در ابتدای مجمع به قرائت گزارش عملکرد شرکت پرداخت و به سوالات اکثر سهامداران پاسخ داد.

وی گفت:  تولید و فروش ، سود ناخالص و سود پایه هر سهم در سال ۹۹ رشد قابل توجهی نسبت به سال ۹۸ داشته است.

چشم انداز افق ۱۴۰۴

وی بیان کرد: چشم انداز شرکت در افق ۱۴۰۴، سرآمد در پایداری تولید و تحویل محصول و پیشرو بودن در بازارهای داخلی و خارجی بوده و استحصال اتان، پروپان و بوتان از گاز غنی و تولید استایرن منومربا کیفیت مطلوب و عرضه آن در بازارهای داخلی و خارجی با ارزش افزایی حداکثری برای ذی نفعان از ماموریت های شرکت است.

حسنی اضافه کرد: از استراتژی های شرکت پتروشیمی پارس توسعه و تعالی سازمان از طریق نظام های مدیریتی، توسعه و تعمیق مدیریت ریسک در سازمان، استفاده حداکثری از ظرفیت های اسمی موجود با تاکید بر رفع تنگناهای واحدهای تولیدی، مدیریت بهینه دارایی‌های سازمان با تامین قطعات و تجهیزات از داخل کشور، توسعه و سرمایه گذاری در زنجیره ارزش پایین دستی و بهبود و توسعه مدیریت سرمایه های انسانی با تمرکز بر نگهداشت مطلوب منابع انسانی است.

اهداف کلان «پارس»

وی تصریح کرد: از اهداف کلان شرکت پتروشیمی پارس افزایش سودآوری، افزایش میزان رضایتمندی مشتریان و سایر ذینفعان، کاهش تولید کربن و سایر پیامدهای زیست محیطی، کاهش حوادث و آسیب های شغلی به منظور صیانت از سرمایه‌های اصلی شرکت است. پتروشیمی پارس با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن در سال، ۸۶ درصد محصول استایرن منومر کشور و ۱۰۰ در صد نیاز صنایع داخلی کشور را تامین می‌کند.
استایرن منومر آغازگر زنجیره ارزش کلیدی هزاران مصرف کننده بزرگ و کوچک صنایع پلاستیک لاستیک عایق ظروف غذا لوله و.. بوده و تامین پایدار و مستمر آن برای صنایع داخلی بسیار حیاتی است.

حمایت از تولید داخلی و تامین خوراک صنایع داخلی کشور ، افزایش فروش صادراتی و در نهایت ایجاد ارزش افزوده برای ذینفعان شرکت پتروشیمی پارس از فراسوی برنامه‌های افزایش تولید شرکت است.


بیشتر بخوانید:



مسعود حسنی در بخشی دیگر از افتخارات شرکت پتروشیمی پارس در سال ۹۹ ، کسب تندیس سیمین صنعت سبز کشور، کسب رتبه اول بهره وری کل عوامل در گروه قراردادهای نفتی، کسب رتبه سوم فروش در گروه فرآورده‌های نفتی برتر ایران، کسب رتبه ۲۴ میزان فروش و در درآمد در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی، واحد کنترل تولید برتر سال ۹۹ شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سپاس نامه پنجمین همایش مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت، کسب رتبه برتر برای پنجمین دوره متوالی در آزمون بین المللی مهارت استایرن منومر ، کسب عنوان حراست برتر منطقه پارس را نام برد.
شرکت پتروشیمی پارس در راستای افزایش تولید رفع تنگناهای تولید استحصال اتان، تنگناهای تولید اتیل بنزن و استایرن مونومر، افزایش ظرفیت واحد اتیل بنزن و استایرن منومر، صیانت از محیط زیست ایمنی و بهداشت، توسعه ساخت داخل و توسعه زنجیره ارزش در دست اقدام داشته است.
این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی خود در قالب شورای راهبردی خرید تجهیزات بیمارستانی، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، تامین اکسیژن بیمارستانهای کشور، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی منطقه پارس جنوبی، تجهیز و استقلال کادر درمانی در درمانگاه ابن سینا، توزیع ۲ هزار دستگاه تبلت دانش آموزی با همکاری کمیته امداد، توزیع ۲۱ هزار بسته معیشتی برای خانوارهای نیازمند، ساخت و تحلیل ۵ مدرسه با ۴۰ کلاس ۳۷ مدرسه با ۵۸ کلاس در حال ساخت، مشارکت در احداث ۲۸۰ دستگاه منزل مسکونی برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، تجهیز و توسعه مدارس در حال بهره برداری، در ساخت دانشکده فنی و مهندسی شهرستان جم و.... در کارنامه خود دارد.

به گزارش صدای بورس در مراسم این مجمع که صبح روز یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ با حضور ۹۱ درصد از سهامداران در محل هلدینگ خلیج فارس برگزار شد.صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت . همچنین روزنامه دنیای اقتصاد و ایران به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

در پایان تقسیم سود ۲۰.۰۰۰ ریال به ازای هر سهم، مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

کد خبر 435855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    بسیار عالی