بازار فردا ریزشی است؟/ پیش بینی بازار ۲۷ تیر ۱۴۰۰

پیش‌بینی می­‌شود با افزایش عرضه­‌های آخر وقت، بازار فردا با جو منفی آغاز شود و با گذشت زمان، روند معاملات بازار به تدریج بهبود یابد.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ بازار امروز در حالی به کار خود پایان داد که سبزی به روی شاخص ماند و ۵ هزارو ۷۴۵ واحد رشد کرد.

معصومه دلداده بارانی، مدیر تحلیل کارگزاری سپه بازار امروز را تحت تاثیر گزارشات مثبت از صنایع پالایشی دانست و گفت: این امر باعث مثبت شدن نمادهای این صنعت شد و نکته حائز اهمیت، شکسته شدن رکورد معاملات به ارزش ۷،۴۰۰ میلیارد تومان از ابتدای سال تا به امروز بوده است. نکته قابل توجه دیگر خروج حدود ۱۵۰میلیارد تومان نقدینگی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت است که به نظر می‌رسد، با ورود این حجم از نقدینگی به بازار سهام، خبرهای خوبی به دنبال خواهد داشت.

مدیر تحلیل کارگزاری سپه افزود: امروز تا ساعت ۱۰ صبح شاخص حدود ۱۳،۰۰۰ واحد رشد داشت و از ساعت ۱۰ به بعد با عرضه‌های حقوقی رشد شاخص به حدود ۵،۰۰۰ واحد رسید که نشانگر مقاومت شاخص در مقابل رشد است. نمادهای میدکو، شپنا و پارسان بیشترین تاثیر مثبت در شاخص و نمادهای کچاد، شپدیس و فخوز بیشترین تاثیر منفی را در شاخص داشته‌اند.

بازار فردا چطور است؟

این کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به اینکه فرآورده‌های نفتی، خودرو و شیمیایی پرمعامله‌ترین‌های امروز بودند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با افزایش عرضه‌های آخر وقت، بازار فردا با جو منفی آغاز به کار خواهد کرد که با گذشت زمان، روند معاملات بازار به تدریج بهبود خواهد یافت. همچنین افزایش قیمت دلار در روزهای پایانی هفته گذشته تا به امروز می‌تواند نیروی محرکه خوبی برای بازار سهام در جهت رشد باشد، بنابراین نباید افزایش نرخ سود بین بانکی که به حدود ۱۸،۳ را نادیده گرفت، که این خبر خوبی نیست و می‌تواند بازار را تحت الشعاع قرار دهد، با توجه به بسته بودن بازارهای جهانی نمی‌توان تاثیرات آن را سنجید. بطور کلی می توان پیش‌بینی کرد که بازار سهام در حال کف سازی شاخص در محدوده ۳/۱ میلیون واحدی است.

کد خبر 435851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 0
    اگر کارشناسان خفه خون بگیرند ممنون می شویم
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    یعنی چی مردم دارن ضرر میکنن، همش زنگ میزنن میگن صدای مارو به گوششون برسونید، دیگه ایران جای زندگی نیست