" گاز اکباتان" مهمان جدید فرابورس

شرکت کنترل گاز اکباتان از زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت، در شرف فرابورسی شدن است.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ مجمع عمومی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت با نماد «ونفت » امروز برگزار شد.

سید احمد روحانی پور، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت در حاشیه مجمع عمومی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت «ونفت » به صدای بورس گفت:‌ شرکت کنترل گاز اکباتان از زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت، در شرف فرابورسی شدن است. اما به دلیل موضوع تعدیل قیمت شرکت ملی گاز در حال بررسی است و امیدواریم به زودی این امر محقق شود.

برنامه افزایش سرمایه

وی در ارتباط با برنامه افزایش سرمایه این شرکت گفت:‌ در مجمع این شرکت سود تقسیمی ۵۰ تومان به ازای هر سهم مصوب شد، به طور کلی ای پی اس « ونفت» حدود ۱۶۷ تومان است، اما ۵۰ تومان سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد. مابقی آن هم به همراه مانده در افزایش سرمایه اعمال شد. افزایش سرمایه ۲۰۳ درصدی از محل سود انباشته در برنامه شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت است. مراحل قانونی آن در جریان است که به وقت مقتضی به سمع و نظر سهامداران خواهد رسید.


بیشتر بخوانید:


وی در ادامه بیان کرد: مهمترین برنامه آتی « ونفت» توسعه فرودگاه‌های شرکت اوج، توسعه فعالیت های شرکت پترو تجهیز، انعقاد قرارداد با پتروشیمی ایلام ( در ارتباط با ‌انتقال گاز اتان به پتروشیمی ایلام) و فاز دوم شرکت نفت قشم است.

شرکت کنترل گاز اکباتان

توسعه سبد محصولات مورد مصرف صنعت گاز و آب در حوزه اندازه گیری

" گار اکباتان" مهمان جدید فرابورس

مهمترین برنامه های آتی شرکت کنترل گاز اکباتان:

  • توسعه سبد محصوالت مصرفی خودرو
  • توسعه بازار داخلی و بازار صادراتی در کشورهای منطقه CIS
  • استقرار نظام تعالی سازمانی براساس مدل EFQM
  • اخذ استانداردهای مرتبط با آزمایشگاه

بورسی شدن شرکت کنترل گاز اکباتان

یکی از روش‌های نوین تامین مالی، عرضه سهام شرکت ها در بازار سرمایه است. بخش عمده ای از اقدامات الزم جهت پذیرش سهام شرکت کنترل گاز اکباتان در بازار فرابورس انجام شده است.با توجه به اینکه اقدامات انجام شده به مرحله درخواست صدور توکن بورس رسیده است ، امید می رود سهام این شرکت در سال ۱۴۰۰ عرضه اولیه شود.

از مهمترین وقایع و دستاوردهای شرکت کنترل گاز اکباتان ( سال ۱۳۹۹ ،تا زمان ارایه گزارش به مجمع ) را می توان موارد ذیل را برشمرد:

  • پیگیری افزایش میزان تولید و فروش
  • تحویل بخش عمده ای از قرارداد فروش ۷۰۰ هزار کنتور گاز با اداره گاز استان تهران
  • تحویل ۷۵ درصد از قرارداد تولید ۳۰۰ هزار دستگاه کنتور ارتقا یافته با شرکت گاز استان خراسان رضوی
  • اتمام پروژه کنتورهای جدیدی تحت عنوان MTX با هدف توسعه محصول و با ویژگی‌های خاص جهت حضور در بازارهای رقابتی(در حال اخذ گواهی آزمایشگاه مرجع شرکت ملی گاز)
  • انعقاد قرارداد تولید ۳۰۰ هزار دستگاه کنتور ارتقا یافته با شرکت گاز استان گیلان
  • پیگیری توسعه محصولات و تولید کنتورهای هوشمند گاز و کنتور آب حدود ۳۵۰۰۰ کنتور به آبفای استان های کردستان ،کرمانشاه ، گلستان و یزد
  • تولید ۱۷۰ هزار دستگاه کمبرینگ خودروی تیبا به شرکت مگا موتور
  • تکمیل پروژه کنتور هوشمند گاز و اخذ گواهی ضد انفجار بودن آن از شرکت EPAL
  • انجام بخش عمده ای از اقدامات لازم جهت پذیرش این شرکت در بازار فرابورس جهت عرضه اولیه سهام شرکت در سال ۱۴۰۰( در حال طی مراحل اخذ توکن بورس است.

" گار اکباتان" مهمان جدید فرابورس

افزایش سهم بازار شرکت در خصوص کنتور گاز شهری:

در سال ۱۳۹۷ قراردادی با شرکت گاز استان تهران جهت تامین ۷۰۰ هزار دستگاه کنتور منعقد شد که بطور کامل در سال ۱۳۹۹ تحویل شده است. همچنین در این سال قراردادی بابت تامین ۳۰۰ هزار دستگاه کنتور ارتقا یافته با شرکت گاز استان خراسان رضوی منعقد شده است. همچنین با توجه به تلاش های انجام شده و خرید تجهیزات جدید میزان تولید کنتور و بهره وری تولید کنتور در شرکت به طرز قابل ملاحظه‌ای بهبود یافته است.

طراحی کنتورهای جدیدی با عنوان MTX :

این نوع کنتور که با هدف توسعه محصول و با ویژگی‌های خاص طراحی شده است، توان حضور در بازارهای رقابتی را داراست. لازم به ذکر است این کنتور ترکیبی از طراحی‌های داخلی و نمونه‌های خارجی با قیمت تمام شده پایین تر است.

اقدام جهت توسعه محصولات خودرویی و نیز کنتورهای هوشمند گاز و کنتور آب:

در خصوص کنتور هوشمند اخذ گواهی کنتور هوشمند تولیدی در واحد تحقیق و توسعه شرکت از آزمایشگاه شرکت ملی گاز به‌عنوان اولین تولید کننده این کنتور و تامین اولین کنتورهای هوشمند کشور به صورت پایلوت و به تعداد یک هزار دستگاه در همدان که به صورت آزمایشی راه اندازی شدند. انتظار می رود این روند در ۵ سال آتی باعث ایجاد درآمد مناسبی در شرکت شود. در خصوص کنتور آب نیز شرکت اولین کنتورهای آّب خود را در سال جاری به فروش رسانده و با توجه به کیفیت بالای محصولان انتظار می رود سهم مناسبی از این بازار را نیز بدست آورد.

بررسی بازار صادراتی محصولات:

با توجه به تغییرات نرخ ارز و تغییر در مفروضات تولید و صادرات کنتور شرکت با در نظر گرفتن موارد ذکر شده اقدام به مذاکرات جدیددر این خصوص با کشورهای همسایه از جمله قزاقستان کرده است.

زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت

شرکت توسعه و تجهیز پترو ایرانیان، شرکت سوخت رسانی و خدمات فرودگاهی اوج، شرکت سوخت رسانان پترو ایرانیان پاک، شرکت ره گستر نفت، شرکت کنترل گاز اکباتان، شرکت شیمیایی نفت گستر، شرکت جوی گستر نفت، شرکت سرمایه گذاری نفت قشم، شرکت مایع سازی گاز پارس هرمز، شرکت نفت جی اروند، شرکت پیشگاهمان توسعه کارمایه آپادانا،‌ شرکت پترو کام کیش از جمله زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت است.

کد خبر 435834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 0
    مطلب خوبی بود
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    بخش دوم خبر، بیشتر معرفی گاز اکباتان هست تا پرداختن به مجمع ونفت