پیشنهاد سه گانه اروپا برای فعالیت هسته ای ایران

با توجه به پیشرفت‌های ایران، اروپا پیشنهادی در سه محور ارایه کرده که با مخالفت تهران مواجه شد.

به گزارش صدای بورس، اروپا با توجه به پیشرفت‌های ایران در حوزه سانتریفیوژها و با هدف محدود کردن برنامه هسته‌ای، پیشنهادی در سه محور ارایه کرده که با مخالفت تهران مواجه شده است.

نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال از قول منابع آگاه اعلام کرد طرف‌های اروپایی با توجه به پیشرفت‌های ایران در حوزه سانتریفیوژها و با هدف محدود کردن برنامه هسته‌ای ، پیشنهادی در سه محور ارایه کرده اند که با مخالفت تهران مواجه شده است .


بیشتر بخوانید:


براساس این گزارش، رویکرد سه‌وجهی اروپا برای طولانی کردن زمان گریز ( زمان مورد نیاز برای ساخت بمب هسته‌ای) از دو سه ماه به بیش از یکسال بوده و علاوه بر درخواست نگهداری سانتریفیوژهای پیشرفته پلمپ شده در انبار از ایران خواسته شده ممنوعیت استفاده از زیرساخت‌های الکترونیکی (برای راه‌اندازی سانتریفیوژها) را در توافق نهایی بپذیرد و ظرفیت‌های تولید سانتریفیوژهای جدید را کاهش دهد.

در این میان چند مقام آگاه و حاضر در مذاکرات وین اعلام کرده اند توافق برای انتقال ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به روسیه نزدیک بود. همچنین ایران تاکید کرده اجازه نخواهد داد هیچ‌یک از سانتریفیوژهای اضافی که بعد از خروج آمریکا از برجام راه‌اندازی شده‌اند، تخریب شود.

منبع: بورس پرس

کد خبر 435804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =