۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
دلار پرواز کرد

ارزش دلار باز هم مقابل رقبا افزایش پیدا کرد.

به گزارش صدای بورس، روابط بین چین و آمریکا بار دیگر متشنج شده است.

پس از آنکه وزارت بازرگانی آمریکا از تحریم شماری از شرکت های چینی به اتهام ارتباط آن ها با ارتش چین و نقض حقوق بشر خبر داد، حالا قانون گذاران آمریکایی به دنبال ممنوع اعلام شدن هرگونه تجارت شرکت های این کشور با استان سین کیانگ هستند. در طرف دیگر اما وزارت خارجه چین با تمجید از اقدام روسیه در به صفر رساندن سهم دلار از ذخایر ارزی صندوق ثروت ملی گفته است همکاری های خود با روسیه را در حوزه کاهش وابستگی به دلار افزایش خواهد داد.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۶۷۲ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۷ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)


بیشتر بخوانید: خرج که از کیسه مهمان بود...


ارزهای آسیایی

به گزارش صدای بورس، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۱۰.۱۳۰ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۴۸ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۷۸ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۳۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۸ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۴ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۰ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 435802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =