مدیرعامل دخانیات ایران: دخانیات در ۱۴۰۰ سودده خواهد بود

مدیرعامل دخانیات ایران گفت: دخانیات در سال ۱۴۰۰ به شرکت سودده و شرکت بورسی تبدیل خواهد شد. بورسی شدن این شرکت باعث شفافیت عملکرد در تمام حوزه های آن خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، نشست خبری شرکت دخانیات گیلان با حضور سیاوش افضلی، مدیرعامل شرکت دخانیات ایران، مهدی زکی پور، سرپرست مدیریت مجتمع دخانیات گیلان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

شرکت خانیات ایران از ورشکستگی به سودآوری رسیده است/ قطعی برق مشکل امروز دخانیات گیلان

مدیرعامل دخانیات ایران در رابطه با وجود شرکت های رقیب خارجی در بحث عرضه کالا و تولید یادآور شد: نزدیک به ۷۰ درصد بازار ۴۰ هزار میلیارد تومانی دخانیات ایران، تحت نظر دو شرکت خارجی بزرگ قرار دارد که سهم دخانیات ایران با وجود عمده وظایف حاکمیتی حدود ۱۳ الی ۱۴ درصد از مجموع آمار این دو شرکت است.

افضلی با بیان اینکه، این شرکت در تمامی استان ها بدون یک ریال بودجه در حال فعالیت است، ادامه داد: امروز هزار و دویست نفر به صورت مستقیم و چیزی بیش از هزار نفر به صورت غیر مستقیم با این مجموعه بزرگ در حال فعالیت هستند اما تاکنون، ما حتی یک ریال بودجه هم از مجلس تحویل نگرفتیم.

مدیرعامل دخانیات ایران گفت: باتوجه به تصمیمات ما، دخانیات در سال ۱۴۰۰ به شرکت سودده و شرکت بورسی تبدیل خواهد شد. بورسی شدن این شرکت باعث شفافیت عملکرد در تمام حوزه های آن خواهد شد.

افزایش انگیزه کشت توتون در ایران

وی در رابطه با افزایش سطح زیر کشت توتون در ایران گفت: یک مجموعه پیشنهادات برای کشاورزان قرار داده ایم که انگیزه برای کشت توتون را در بین کشاورزان افزایش دهد. تصمیم ما این بود که نزدیک به ۴۰ درصد هزینه خرید توتون از کشاورز را بالا برده و با افزایش میزان کشت، میزان واردات را کاهش دهیم. ما آمادگی این را داریم که به هر میزان سطح زیر کشت توتون با کشاورز قرارداد ببندیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین مجتمع دخانیات خاورمیانه ما در گیلان است، گفت: امروز در شرکت ۳ شیفت در حال فعالیت است. اگر دولت و قانون گذار این شرایط را فراهم کند، ما توانایی افزایش تولید را خواهیم داشت. بالاترین جذب در شرکت دخانیات را در گیلان داشتیم و در سال گذشته ۱۱۰ نفر به صورت کاملا بومی از طریق آزمون استخدامی جذب ذخانیات گیلان شدند که در سال جاری هم تصمیم به برگزاری آزمون و همچین جذب نیرو در حوزه تولید خواهیم داشت.

وی در خصوص آمار افزایش تولید گفت: ما ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون نخ سیگار در سال ۹۹ تولید کردیم که این رقم نسبت به سال ۹۸ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش پیداکرد. در سال های گذشته این شایعه ایجاد شده بود که شرکت رو به تعطیلی است اما امروز اعتماد به نفس ما افزایش پبدا کرد چون با همت همکارانم در شرکت دخانیات توانستیم آمار تولید و فروش را در سال ۹۹ تغییر دهیم و از روند کاهشی به روند صعودی، رشد پیدا کنیم. محل شاخص های یک مجموعه که تغییر جهت میدهند، بسیار مهم است.

وی در پایان در خصوص مشکلات ایجاد شده از قطعی برق، گفت: با توجه به تصمیمات اخذ شده، نیروگاه ۶۰۰۰ واتی اختصاصی برای مجموعه دخانیات گیلان باید احداث شود. امروز اگر میگوییم باید تولید ملی صورت گیرد باید همه جانبه از آن حمایت کنیم.

افضلی متذکر شد: با قطعی برق، بسیاری از دستگاه ها در همین مجموعه گیلان، که یکی از مجموعه های اصلی ما در کشور است خاموش هستند و فعالیت نمی‌کنند. روزانه چیزی بالغ بر ۱۵ دستگاه، بیش از ۴ الی ۵ ساعت بدلیل قطعی برق خاموش هستند. تولید کشور با این کار رو به افول خواهد رفت. زیر ساخت ها که درست باشد توانایی در تولید بسیار بالاست.

قطعی برق مشکل امروز دخانیات گیلان است

مهدی زکی پور، مدیر مجموعه دخانیات گیلان گفت: ما نیاز به همکاری بیشتر کشاورزان در بحث افزایش سطح زیر کشت توتون در استان و جلوگیری از واردات داریم.
وی در پایان ادامه داد: مجموعه باید به پایداری در بحث تامین برق برسد. یکی از مشکلات امروز دخانیات گیلان، خاموشی های پی در پی و عدم توجه مسئولان به قطع چرخه تولید است. علاوه بر پیشنهادات متعدد برای زمان بندی خاموشی های کمتر این مجموعه ما درصدد احداث نیروگاه اختصاصی تولید برق در این مجموعه هستیم.

منبع: ایلنا

کد خبر 435742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =