میزان افزایش سرمایه بورس چقدر است؟

پنج‌شنبه ۳۱ تیر مجمع شرکت بورس تهران را برگزار خواهد شد و مقرر شده است تا به ازای هر سهم سود ۳۶۱ تومانی پرداخت شود.

علی صحرایی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در گفتکو با صدای‌بورس:

با حضور ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در بازار سرمایه، تصمیم‌گیران نظام توجه بیشتری به بازار سرمایه دارند و از اتخاذ تصمیم‌های بخشی اجتناب کردند که وقوع این اتفاق به سود بورس است.

با توجه به اینکه چشم انداز قیمت نفت در بازارهای جهانی روشن است و با حضور دولت سیزدهم و اهمیت به حوزه تولید، بورس رشد معقولی خواهد داشت. البته کسی بدون مطالعه نباید وارد بازار سرمایه شود و انتظار سود هم داشته باشد؛ حتی کسانی هم که دانش بورسی ندارند باید با استفاده صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردان‌ها وارد بورس شوند.

پنج‌شنبه ۳۱ تیر مجمع شرکت بورس تهران را برگزار خواهد شد و مقرر شده است تا به ازای هر سهم سود ۳۶۱ تومانی پرداخت شود. البته برای افزایش سرمایه الزامات قانونی و شرکت بورس از محل سود انباشته خود، ۲۵۰ درصد افزایش سرمایه خواهد داشت تا سرمایه این شرکت از ۴۰۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

مجوز سبدگردانی در حوزه نهادهای مالی و بخش معاونت نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس است. اخیرا هم پرداخت کارمزدها و حق مشاوره‌های آنها به عملکرد این شرکت‌ها متصل شده است و سبدگردانی که عملکرد بهتری داشته باشد کارمزد بهتری هم دریافت خواهد کرد. شرکت بورس اوراق بهادار تهران هم به دلیل اینکه سبدگردان یک فعال بازار سرمایه محسوب می‌شود و کد معاملاتی هم دارد، نظارت خود را به لحاظ معاملاتی بر عملکرد سبدگردان‌ها انجام می‌دهد.

کد خبر 435726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =