بازار هر روز به سمت تعادل بیشتر/ پیش بینی بازار فردا ۲۳ تیر

احتمال می‌رود که در بازار فردا بیشتر شاهد تعادل باشیم موردی که این روزها زیاد شاهد آن هستیم، چرا که بازار به تعادلی نسبی رسیده است.

مژده ابراهیمی - صدای بورس؛ افت کم بازار در روز جاری در حالی رقم خورد که گروه پتروپالایشی‌ها و فلزات بیشتر قرمزپوش بوده و البته گروه کانه‌های فلزی سبزپوش بودند تا افت شاخص به حداقل برسد.

رسول جاویدی، مدیر تحلیل و سرمایه گذاری سبدگردان داریوش در گفت و گو با صدای بورس گفت: امروز، سه شنبه۲۲ تیرماه در حالی شاهد کاهش حدود ۴۱۴ واحدی شاخص کل بودیم که شاخص هم‌وزن نیز کاهشی ۳۱۷ واحدی را تجربه کرد.

وی افزود: کگل، ومعادن و نوری بیشترین تاثیر مثبت و فملی، شستا و جم نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. در فرابورس اما شاخص، با افزایشی ۶۶ واحدی به کار خود پایان داد و شاخص کل همچنان در کانال یک میلیون و سیصد هزار واحدی بوده و شاخص هم‌وزن نیز در محدوده ۴۰۰ هزار واحدی است.

سهم های کوچک در صف فروش قفل ماند

جاویدی بیان کرد: بازار این روزها در حالی تقریبا به تعادل رسیده که هنوز سهام کوچکی هستند که قفل در صفوف فروش هستند، اما رفته رفته این تعداد کاهش می‌یابد و شاهد تعادل در بازار خواهیم بود؛ البته مدتی است که در سهام بزرگ شاهد این تعادل و حتی استقبال از این سهام نیز هستیم.


بیشتر بخوانید:


صف فروش در بازار امروز افزایش یافت

مدیر تحلیل و سرمایه گذاری سبدگردان داریوش عنوان کرد: ارزش صفوف خرید کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان بود، اما ارزش صفوف فروش بیش از یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: در مجموع ۲۲۳ نماد مثبت و ۳۵۰ نماد قرمزپوش بود که از این نمادها ۸۷ نماد با صف خرید و ۱۱۵ نماد نیز با صف فروش به کار خود پایان دادند.

قرمزپوشی صنایع پتروپالایشی و فلزات

جاویدی تصریح کرد: افت کم بازار در روز جاری در حالی رقم خورد که گروه پتروپالایشی‌ها و فلزات بیشتر قرمزپوش بوده و البته گروه کانه‌های فلزی سبزپوش بودند تا افت شاخص به حداقل برسد.

افزایش سرمایه ۲۰ درصدی بانک دی

مدیر تحلیل و سرمایه گذاری سبدگردان داریوش گفت: بیشترین ارزش معاملات هم مربوط به دو نماد کاما و ثنوسا با ۲۴۰ و ۲۰۴ میلیارد تومان بود. قفل ثنوسا هم بالاخره باز شد آن هم با حجمی جالب توجه. همچنین امروز شاهد بازگشایی بیش از ۲۰ درصد بانک دی پس از افزایش سرمایه بودیم؛ هر چند که در ادامه با افزایش عرضه در این نماد، شاهد صف فروش آن بودیم.

تعادل بازار برمی گردد

جاویدی بیان داشت: باتوجه به بازار امروز، این انتظار می‌رود که فردا ضمن اینکه تا حدودی شاهد افزایش عرضه‌ها در بازار باشیم، ارزش معاملات نیز در محدوده روز جاری باشد. همچنین این احتمال می‌رود که بیشتر شاهد تعادل در سهام بوده تا اینکه شاهد صفوف خرید یا فروش زیاد باشیم (موردی که این روزها زیاد شاهد آن هستیم، چرا که بازار به تعادلی نسبی رسیده است).

انتظار استقبال از صنایع فلزات و دارویی

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود در بازار فردا شاهد استقبال مناسبی از گروه کانی‌های فلزی و دارویی و همچنین گروه زراعت باشیم. امروز شاهد معاملاتی جالب در برخی نمادها از جمله کاما، ثنوسا، زفکا، دبالک، شفا و فن آوا بودیم.

کد خبر 435650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =