با اندک سرمایه در بورس کالا خانه بخرید

سعادت گفت: فردی که با سرمایه‌ای اندک قادر به خرید مسکن نیست در بورس کالا امکان مالکیت چند متر از مسکن را خواهد داشت.

به گزارش صدای بورس، مهدی سعادت، کارشناس بازار سرمایه معتقد است که با طرح عرضه مسکن در بورس کالا و همچنین پیش فروش متری مسکن، شاهد «افزایش قدرت خرید مسکن از سوی مردم»، «واقعی شدن قیمت‌ها»، «تامین مالی سازندگان» و مهم‌ تر از همه «اشتغالزایی وسیع» است.

این کارشناس بازار سرمایه با مفید دانستن اجرای طرح عرضه مسکن در بورس کالا به گفت: ورود مسکن به بورس اتفاقی مثبت است و باعث شفافیت قیمت‌ها خواهد شد.

سعادت افزود: شرایط غیر نرمال و قیمت‌های غیرواقعی که در بخش مسکن وجود دارد با ورود به بورس کالا به تدریج از بین رفته و نرخ اصلی و واقعی مسکن خود را نشان خواهد داد.


بیشتر بخوانید:

لحظه به لحظه با بازار ۲۲تیر ۱۴۰۰


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: دلیل شفافیت قیمت‌ها در بورس این است که واسطه‌های بازار مسکن از شفافیت فراری هستند و به دلیل شفافیت بالای معاملات بورس کالا، واسطه ها به عنوان ‌عامل اصلی برای گرانی مسکن از مبادلات خارج شده و خرید و فروش ها بر سر قیمت اصلی و معتبر انجام می شود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح ‌کرد: ویژگی مثبت دیگری که این اتفاق خواهد داشت آن است که با کاهش تقاضای واسطه گری، قیمت‌ها متعادل شده و حتی کاهش می‌یابد بنابراین قیمتی برای مسکن در بورس تعیین می‌شود که خریداران هم از آن استقبال می کنند.

به گزارش صدای بورس، سعادت خاطرنشان ‌کرد: دیگر مزیت ورود مسکن به بورس کالا آن هم به شیوه پیش فروش متری در قالب اوراق سلف، ورود سرمایه‌گذاران خرد به بازار مسکن است و فردی که با سرمایه‌ای اندک قادر به خرید مسکن نیست در بورس کالا امکان مالکیت چند متر از مسکن را خواهد داشت و به مرور زمان بر اساس توان مالی خود متراژ خود را افزایش می‌دهد به این ترتیب با ورود مسکن به بازار بورس و جا افتادن این مقوله برای مردم و سرمایه‌گذاران، شرایط بهتری برای بخش مسکن به وجود خواهد آمد که نخستین آن، واقعی شدن قیمت‌ها و مهم‌ترین آن اشتغالزایی وسیع است.

منبع: کالاخبر

کد خبر 435637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =