تامین سرمایه امین تفاهم نامه همکاری امضا کرد

در مراسمی ،شرکت تأمین سرمایه امین و شرکت گروه توسعه صنایع و معادن شهر تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش صدای بورس، با امضاء تفاهم نامه تأمین مالی و همکاری مشترک فی‌مابین گروه توسعه صنایع و معادن شهر و شرکت تأمین سرمایه امین و با تأمین مالی ۵۰ هزار میلیارد ریالی توسعه صنعتی و اقتصادی منطقه محروم و مرزی ریمدان ( محدوده متعلق به منطقه آزاد چابهار ) وارد فاز عملیاتی شده و شتاب می گیرد.

طی مراسمی با حضور مدیران عامل و اعضاء هیأت مدیره شرکت گروه توسعه صنایع و معادن شهر (از هلدینگ های معتبر بانک شهر) و شرکت تأمین سرمایه امین ( نخستین شرکت تأمین سرمایه در عرصه بانکداری سرمایه گذاری در کشور) تفاهم نامه تأمین مالی و همکاری مشترک فی مابین به امضاء طرفین رسید.

براساس مفاد این تفاهم نامه برای اجرای پروژه آماده سازی و توسعه زیر ساخت های ۱۰۰۰ هکتار از اراضی منطقه آزاد چابهار در محدوده منفصل مرزی ریمدان مبلغ ده هزار میلیارد ریال و برای ایجاد و احداث کارخانجات صنعتی و تولیدی واحدهای بازرگانی و خدماتی مبلغ چهل هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که شرکت تأمین سرمایه امین مبلغ مذکور را از طریق تشکیل شرکت پروژه محور و انتشار اوراق بدهی و سایر ابزارهای تأمین مالی در چارچوب قوانین و مقررات بازار سرمایه ،پرداخت خواهد نمود.


بیشتر بخوانید:

لحظه به لحظه با بازار ۲۰ تیر ۱۴۰۰


شایان ذکر است محدود مرزی ریمدان به عنوان دومین مرز رسمی ایران و پاکستان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری بندر چابهار و ۷۰ کیلومتری بندر گوادر پاکستان قرار دارد که به عنوان یک ظرفیت گذرگاهی و کوریدور زمینی و مسیر ترانزیتی غیر دریایی بین ایران، پاکستان و چین می¬تواند کشورمان را به بازار دو میلیارد نفری شبه قاره هند و آسیای شرقی متصل نماید.

همچنین با توجه به سرمایه گذاری گسترده چین در بندر گوادر پاکستان، مرز ریمدان به عنوان مهمترین محل ایجاد مراکز لجستیک مشترک و حمل و نقل منطقه ای و مکانی امن برای احداث صنایع پایین دستی پتروشیمی و انرژی تجدیدپذیر به شمار می‌ آید.

همچنین با توجه به قرابت فرهنگی بین اهالی بلوچستان و پاکستان و این منطقه مرزی، پتانسیل های فراوانی برای ایجاد شرکت های صنعتی مشترک با کشور پاکستانی خصوصاً در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی، نساجی و نیروگاهی وجود دارد که با توسعه آن می‌توان ظرفیت های فراوانی را برای خنثی سازی تحریم ها از طریق تهاتر کالا با پاکستان و چین (با توجه به تفاهم نامه همکاری ۲۵ ساله بین دو کشور) فراهم آورد.

به گزارش صدای بورس، لازم به یادآوری است گروه توسعه صنایع و معادن شهر در ماه های اخیر با انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان مناطق آزاد چابهار مسئولیت ایجاد و توسعه زیر ساخت های ۱۰۰۰ هکتار از اراضی منطقه مرزی ریمدان (متعلق به سازمان مناطق آزاد چابهار) با هدف ایجاد کارخانجات صنعتی و تولیدی و خدماتی عهده دار شده است.

منبع: روابط عمومی شرکت تأمین سرمایه امین

کد خبر 435509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =