۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴

سهامدارن شستا بخوانند

۹۲ درصد از پورتفوی شستا بورسی است
 سهامدارن شستا بخوانند

مدیرعامل شستا از ورود بیش از ۳۰ میلیون تن سیمان هلدینگ های شستا به بورس کالا خبر داد.

محمد رضوانی فر، مدیرعامل شستا گفت: بیش از ۳۰ میلیون تن سیمان هلدینگ های شستا در راه بورس کالاست و سایر کالاها از جمله تایر به زودی و به طور گسترده وارد بورس کالا می شوند و از مشکلاتی همچون فاصله قیمت بازار آزاد و شرکت ها رهایی پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۵ درصد از عرضه های اولیه سال ۹۸ و ۹۹ از نظر تعداد و ارزش متعلق به شستا بوده و نتیجه آن این بوده که بیش از ۹۲ درصد از پورتفوی شستا بورسی است، افزود: یکی از بزرگترین موضوعاتی که در بررسی های اولیه شستا مشخص شد، پایین بودن حاشیه سود ناخالص ما در صنایع مختلف نسبت به رقبای بخش خصوصی بود که این موضوع عمدتا ناشی از مشکلاتی بود که در خرید و فروش داشتیم.

رضوانی فر ادامه داد: بهترین راه حل برای رفع این معضل استفاده از ظرفیت بورس کالا بود؛ به همین جهت تفاهم نامه ای با بورس کالا منعقد کردیم تا پذیرش شرکت های زیر مجموعه شستا در بورس کالا تسهیل شود. با چنین مکانیزمی می توان اثرات اقدامات ماه های گذشته را امروز در حجم معاملات مشاهده کرد.

وی اظهار داشت: در مسیر ورود شرکت های زیر مجموعه شستا به بورس کالا، کارگروهی با مدیران بورس کالا و مدیران هلدینگ های مختلف تشکیل دادیم و سه محور پذیرش شرکت ها و کالاها، رشد حجم معاملات و روان سازی معاملات را در دستور کار قرار دادیم.

سقف معاملات در بورس کالا تا ۲۵ میلیارد تومان

رضوانی فر تصریح کرد: در سال گذشته حجم معاملات این شرکت بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار تن بود که در بهار امسال به بیش از یک میلیون تن رسیده و از نظر ارزش معاملات نیز ۵ برابر شده و از ۸۰۰ میلیارد تومان به ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ البته هدف گذاری شستا در معاملات بورس کالا ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: عقیده ما این است که اگر کالایی را که می توان در بورس کالا عرضه و خریداری کرد امکان فروش خارج از بورس و دیگر بازارها برای آن مقدور نباشد که در خصوص سیمان همین رویه در حال انجام است. از مزایای این رویداد این است که دوره وصول مطالبات شرکت های شستا کم شده و محصولات را در بستری شفاف و با قیمت های رقابتی می فروشیم و از سوی دیگر، ریسک وصول مطالبات کاهش یافته است.

املاک شستا را هم به بورس کالا می آوریم

وی در اشاره به عرضه املاک شستا در بورس کالا گفت: در حوزه املاک و مستغلات علاقمند به حضور در بورس کالا و از پیشگامان این امر خواهیم بود. مجموعه املاک و مستغلات مازاد غیر مولد شستا را شناسایی کردیم و آماده ایم به عنوان بازیگر اصلی و فعال حضور داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تجربه موفق عرضه محصولات در بورس کالا و دستاوردهای آن و همینطور مسیر شفاف معاملات برای همگان مشخص است، اما در کمال تعجب یک عده در این مسیر سنگ اندازی کرده و حرف خلاف واقع و قانون می زنند و حتی علاوه بر آن، مدیران بنگاه های اقتصادی را تهدید می کنند.باید از دستگاه قضا بخواهیم در این امر ورود کند تا عده ای که با پول خرج کردن در تریبون های رسمی و غیر رسمی هیاهو ایجاد کرده و موضوعات خلافی را مطرح می کنند، طبق قانون با آنها برخورد شود.

کد خبر 435134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 1
    چه فایده ای به حال ما سهامداران شستا داره؟ همش که توی ضرریم
  • J. D IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 1
    این صحبت‌ها یعنی چی؟ پس افزایش سرمایه ١٢٠٠ درصدی چی میشه باز هم فریب دادن مردم خجالت بکشید!!!
  • شاذ IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 0
    سهامداران شستا به خاک سیاه نشستن ، اونوقت مدیر عامل محترم داره حلوا حلوا میکنه. به عمل کار برآید به سخن دانی نیست.