جهش ۱۸۰ درصدی سود  در" ودی"

درآمد سرمایه گذاری‌ها در بیمه دی رشد ۱۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش صدای بورس، شرکت بیمه دی در عملکرد ۱۲ ماهه ۹۹ با جهش ۱۸۰ درصدی در سود خود همراه و به ازای هر سهم ۴۷۲۳ ریال سود ساخته است درحالی که درآمد سرمایه گذاری های شرکت با رشد ۱۱۹ درصدی همراه شده که نشان دهنده هدایت مناسب نقدینگی در بیمه دی است.

حق بیمه‌های صادره برای سال ۱۳۹۹ در سطح ۴۱۱۳ میلیارد تومان قرار داشته است اما این رقم برای سال ۱۴۰۰ با رشد بسیار خوب۳۱ درصدی در سطوح ۵۴۰۸ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که رشد قابل توجهی در بازار رقابتی صنعت بیمه است.

بیمه دی در پایان سال ۹۹ حدود ۱۹۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته است که از این میزان ۴۸۹ میلیارد تومان سود کسب کرده است ، به عبارتی سود سرمایه گذاری در سهام شرکت ها که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است، عمده این درآمد ها را تشکیل می دهد.

بیمه دی دارای پرتفوی سرمایه گذاری قوی بوده که شامل ۱۲۰۸ میلیارد تومان سپرده بانکی و ۳۰۵ میلیارد تومان صندوق های سرمایه گذاری و ۳۳۶ میلیارد تومان در شرکت های بورسی و ۶۰ میلیارد تومان در سایر شرکت هاست.


بیشتر بخوانید:


بنابراین گزارش ، بیمه دی دارای تراز ارزی مثبت بوده به طوری که برای سال ۹۹ سود ۲۷ میلیاردی و برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی سود ۱۰ میلیاردی را از این طریق دارد.‌ همچنین بیمه دی مجوز افزایش سرمایه جذابی را دریافت کرده است؛ این افزایش سرمایه ۱۴۳ درصد بوده و محل آن تجدید ارزیابی دارایی‌هاست. با توجه به قیمت‌های فعلی سهم بیمه دی دارای پی بر ای (P/E) نازل ۴.۳ مرتبه ای بوده در حالی که متوسط پی بر ای گروه نزدیک ۱۸ مرتبه است.

از طرف دیگر پتانسیل تجدید ارزیابی هم در بین است به این ترتیب این سهم بیمه ای را می توان یکی از مستعد ترین سهام بیمه ای دانست که هم به واسطه وضعیت عملیاتی و هم به واسطه سرمایه گذاری های ارزشمند در کنار تجدید ارزیابی به گزینه جذابی در گروه بیمه تبدیل شده است.

جهش ۱۸۰ درصدی سود  در" ودی"

کد خبر 435100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =