قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۴/۹

امروز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۴۲ سنت افزایش به ۷۵ دلار و ۱۶ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از رشد قیمت جزئی در جلسه قبل، امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۱۶ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم که دیروز ۰.۱ درصد افزایش یافته بود، امروز با ۵۳ سنت معادل ۰.۷ درصد رشد به ۷۳ دلار و ۵۱ سنت رسید.

پس از آنکه یک گزارش از صنعت نفت آمریکا نشان داد میزان ذخایر نفت این کشور طی هفته گذشته کاهش داشته و موجب خنثی شدن نگرانی ها در مورد محدود شدن ترددها در برخی کشورها به دلیل شیوع مجدد کرونا شد، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد تداوم روند افزایشی خود بود.

با وجود اینکه سویه مسری تر ویروس کرونا موسوم به سویه دلتا در بسیاری از کشورهای جهان شیوع یافته و موجب وضع محدودیت های جدید در رفت و آمد افراد در کشورهایی همچون استرالیا و پرتغال شده است، امیدها به ترمیم گسترده تقاضا برای مصرف انرژی همچنان پابرجاست.


بیشتر بخوانید:


در آخرین روز از ماه ژوئن نفت برنت در مسیر ثبت یک رشد ماهانه دیگر قرار دارد. این ششمین رشد ماهانه طی ۷ ماه گذشته است. قیمت نفت خام آمریکا نیز از ماه نوامبر تاکنون مسیر مشابهی را طی کرده است.

به گفته دو منبع آگاه بر اساس ارزیابی انستیتوی نفت آمریکا، حجم ذخایر نفت خام این کشور طی هفته گذشته ۸.۲ میلیون بشکه کاهش داشته است. با این حال میزان ذخایر بنزین آمریکا شاهد رشد ۲.۴ میلیون بشکه ای بوده و میعانات نیز با افزایش ۴۲۸ هزار بشکه ای مواجه شده است.

محمد بارکیندو دبیرکل اوپک دیروز گفت، انتظار می رود تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۱ میلادی ۶ میلیون بشکه افزایش یابد که ۵ میلیون بشکه آن در نیمه دوم سال اتفاق خواهد افتاد. وی این پیش بینی خوش بینانه را در نشست کمیته فنی مشترک گروه اوپک پلاس مطرح کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 434973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =