افزایش قیمت لبنیات بالاخره اجرا می شود؟

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران گفت: با توجه به اینکه قیمت نهاده‌ها قرار نیست افزایش پیدا کند، افزایش قیمت شیر خام هم غیر قانونی است.

به گزارش صدای بورس، محمدعلی اسفنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قیمت افزایش لبنیات به تعزیرات ابلاغ شده است؟ افزود: همین امروز پیگیری کردم و هنوز هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت شیر خام نداریم و چون برخی مسئولان اعلام کردند قیمت نهاده‌ها افزایش پیدا نمی‌کند پس افزایش قیمت شیرخام هم غیر قانونی است و اگر ستاد تنظیم بازار، مصوبه‌ای داشت به ما ابلاغ می‌شود.


بیشتر بخوانید:


وی در پاسخ به دیگر پرسشی مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت نوشابه و برخی نوشیدنی‌ها را بهانه افزایش قیمت شکر قانونی می‌دانید؟ گفت: نوشیدنی‌ها جزو کالاهای مشمول قیمت گذاری تثبیتی نیست و بازار باید قیمت را تنظیم کند، اما این که بخواهند به بهانه افزایش قیمت شکر، دستمزد کارگر و اجاره و ... قیمت تولیداتشان را افزایش دهند به هیچ عنوان توجیه قانونی ندارد و سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان، تکلیف قانونی دارد که در این زمینه حضور پیدا کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران افزود: این سازمان در مواردی که تشخیص دهد افزایش قیمت غیر متعارف و بی رویه است، مطابق نظام نامه‌ای که تنظیم شده است باید با تخلفات برخورد کند و وظیفه سازمان حمایت بررسی و تحلیل قیمت است و جایی که قیمت براساس نظر کارشناسان سازمان حمایت واقعی نباشد، باید به ما گزارش کنند تا تشکیل پرونده دهیم و رسیدگی کنیم.

اسفنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این موضوع صحت دارد که مرغ به جای تخلیه در میدان بهمن با قیمت بالاتر از مصوب در مناطق دیگر تخلیه می‌شود، اما ادعا می‌کنند که در میدان بهمن تخلیه شده است؟ گفت: چنین گزارشی دریافت نکرده ام؛ موضوع را بررسی می‌کنیم و اگر چنین اتفاقی افتاده باشد گزارش خلاف واقع و جرم است و باید مراجع قضایی رسیدگی کنند.

منبع: تسنیم

کد خبر 434903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =