در جلسه مدیران بیمه با رئیس سازمان چه گذشت؟

رییس سازمان بورس در چهارمین میز صنعت گفت:بازار سرمایه و صنعت بیمه می‌توانند تعاریف و ابزارهای مشترکی داشته باشند.

به گزارش صدای بورس، چهارمین میز صنعت سازمان بورس با هدف بررسی چالش‌های صنعت بیمه برگزار شد.با توجه به منابع قابل توجه شرکت‌های بیمه و تمایل آنها برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و همچنین میزان پذیرش ریسک در این شرکت‌ها در سطوح مالی، صنعت بیمه یک صنعت خاص تلقی می‌شود.

در این میز،محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس با اشاره به اینکه نظام تامین مالی ما در حال دگردیسی است و در حال حرکت از نظام بانک محور به سمت نظام مختلط و در آینده نظام بازار محور هستیم، به 10 موضوع مهم در این میز اشاره کرد:

1- حرکت نهادهای مالی به سوی نظام بازار سرمایه و هدف ما توسعه روابط بین بازار سرمایه و صنعت بیمه است.

2- اهمیت ویژه موضوع حاکمیت شرکتی؛ وقتی یک شرکت، تنظیم‌گر تخصصی و قواعد حاکمیت خود را دارد، آن تنظیم‌گر اولویت دارد و از نظر آنها اجرای همزمان قوانین حاکمیت شرکتی بورس و صنعت بیمه مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌کند و این نکته مورد تایید سازمان بورس است ما قواعد حاکمیت شرکتی بیمه مرکزی را می پذیریم، اما در سازمان بورس خط قرمزی داریم که باید به آن توجه کنیم که آن منافع سهامدار است و نباید این قانون از این خط قرمز عبور کند.


بیشتر بخوانید:


3- تحولات ناگهانی در قوانین و دستورالعمل‌ها از دیگر دغدغه مدیران صنعت بیمه است. تغییر تعرفه و نرخ‌های متفاوت که منافع سهامداران را تحت الشعاع قرار می دهد برای سازمان بورس مهم است و سعی در حل مشکلات این حوزه داریم.

4- ضرورت ایجاد ثبات در بازارهای مالی از دیگر دغدغه‌های بنده است و بیمه‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری بلندمدت دارند. ثبات در قوانین و مقررات بازارهای مالی برای آنها اهمیت ویژه‌ای دارد که برای این مورد نیز پیشنهاد شد تا اعضای شورای‌عالی بورس و شورای‌عالی صنعت بیمه به صورت همزمان همکاری و عضویت متقابل در این دو نهاد داشته باشند.

5- ضرورت توسعه در بخش انتشار اوراق اتکایی که برای اجرای آن در بازار سرمایه مانعی نداریم و آماده‌ایم ابزار مالی متنوع‌تری برای بازار سرمایه بهتر طراحی و منتشر کنیم.

6- در موضوع فروش سهام و بازارگردانی نیز نکته هایی از سوی شرکت‌کنندگان جلسه مطرح شد و اگرچه می‌پذیریم بازارگردانی ممکن است مشکلاتی را برای شرکت‌ها ایجاد کند، اما از آن طرف ناشران مسئولیت‌هایی در قبال سهامداران و بازار دارند که باید به آن عمل کنند.

7- وقتی بازار سرمایه در زمان رشد، منابعی را از طریق افزایش سرمایه و اوراق بدهی به ناشر می‌رساند، باید در زمان رکود نیز ناشر از سهامدار و بازار حمایت کند، حمایتی که در نهایت سود آن به خود ناشر می‌رسد و اثر بازگشتی برای بازار و ناشر دارد.

8- از صنعت بیمه درخواست می‌کنم که از چه ابزار بیمه ای بهتری می توانیم استفاده کنیم تا در حوزه ریسک بازار سرمایه بهتر عمل کنیم.

9- بیمه‌ها جای توسعه بسیاری دارند و نیاز به سرمایه‌گذاری منابع آنها در بازاری مناسب وجود دارد و با توجه به اینکه بازدهی بازار سرمایه از همه بازارها در بلند مدت بیشتر است، اگر بیمه زندگی رشد کند بازار سرمایه نیز رشد خواهد کرد.

10- بازار سرمایه و صنعت بیمه می‌توانند تعاریف و ابزارهای مشترکی داشته باشند که در نهایت این برای هر دو طرف مطلوب خواهد بود.

همراهان صدای بورس، شما می توانید درخواست‌های خود درخصوص پوشش ریسک سهام را به صورت کامنت ذیل همین مطلب بنویسد.

کد خبر 434861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =