عملکرد شگفت‌آور شستا

روند سود خالص دلاری شستا به نرخ روز بازار آزاد رشد ۸ برابری نسبت به سال ۹۷ داشته است.

به گزارش صدای بورس، در این نشست مشترک محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا، گزارشی از دستاوردها و جهش سودآوری شستا و هلدینگ‌های تابعه، افزایش سرمایه‌ها، مباحث مربوط به ساماندهی شرکت‌ها و عرضه‌های اولیه ارائه کرد.

رضوانی‌فر ضمن ارائه گزارش سود و فروش شستا و هلدینگ‌های تابعه و مقایسه آن با سه سال اخیر گفت: سود خالص شستا از ۱۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۳۲۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی تصریح کرد: روند سود خالص دلاری شستا به نرخ روز بازار آزاد رشد ۸ برابری نسبت به سال ۹۷ داشته و از حدود ۱۶۸ میلیون دلار در سال ۱۳۹۷ به قریب ۱.۴ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون شستا حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان پروژه‌ در دست اجرا دارد افزود: بیش از ۵۰ پروژه به ارزشی بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان ظرف روزها و هفته‌های آتی آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

مدیرعامل شستا در بخش پایانی گزارش خود، به موضوعات فی مابین ۵۶ شرکت از شرکت‌های تابعه شستا و ۲۳ دستگاه اجرایی کشور اعم از گمرکات، بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی استان ها، محیط زیست و غیره اشاره و تصریح نمود: حل این مسائل نیازمند کمک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.


بیشتر بخوانید:


وی همچنین گزارشی از مصوبات قبلی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که به هر دلیل اجرایی نشده بود ارائه نمود.

در پایان این نشست دین پرست، قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه گزارش دستاوردهای شستا جامع، کامل و شگفت‌آور است، ضمن تشکر از کارکنان و مدیران شستا که چنین دستاوردهایی را رقم زده‌اند گفت: تا کنون چنین گزارش عملکردی در ستاد ارائه نشده بود.

دین پرست ضمن درخواست از مدیرعامل شستا برای در اختیار قرار دادن گزارش جهت ارسال برای مسئولین ارشد کشور به عنوان نمونه یک کار ارزشمند گفت: وقتی شستا در عمل نشان داد در مسیر تحول و سودآوری گام بر می‌دارد باید برای رفع مشکلات این شرکت به سرعت بررسی‌های لازم انجام و مشکلات آن رفع شود.

وی افزود: در مورد ۱۳ شرکتی که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوبه دارد باید به سرعت، مصوبات در بازه زمانی یک هفته‌ای بررسی و اجرایی شود.

وی همچنین در خصوص مسائل مربوط به ۵۶ شرکت از شرکت‌های تابعه شستا با دستگاه‌های اجرایی دستور داد تا موارد در جلسات استانی ستاد مطرح و تعیین تکلیف شود و در مواردی که نیاز به طرح موضوع در سطح ملی دارد، بررسی و گزارش‌های کارشناسی جهت اتخاذ تصمیم به ستاد ارائه شود.

منبع: روابط عمومی شستا

کد خبر 434739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =