۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
شیر ۴۰ درصد گران شد

دامداران خواستار افزایش نرخ مصوب شیر خام از ۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در نشست دوشنبه هفته آینده ستاد تنظیم بازار شدند.

به گزارش صدای بورس، با افزایش احتمالی ۲ هزار تومانی نرخ هر کیلوگرم شیر خام صنایع لبنی نیز با استناد به سهم ۶۵ درصدی این‌ماده اولیه در هزینه تمام‌شده تولید لبنیات، افزایش ۴۰ درصدی دستمزد و ۲۵ درصدی مواد بسته‌بندی از ابتدای امسال، درخواست افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی قیمت شیر و لبنیات مشمول قیمت‌گذاری درستاد تنظیم بازار را دارند.

افزایش حقوق و دستمزد و سایر نهاده‌های تولید شیر خام و سیر صعودی نرخ تورم‌ موجب شده تا گاوداران با استناد به کمبود و گرانی علوفه، دستمزد و... از ابتدای امسال، درخواست افزایش ۲ هزار تومانی نرخ هر کیلوگرم شیر خام با چربی ۳.۲ درصد و بارمیکروبی کمتر از هزار(حدود ۴۰درصد) را به وزارت جهادکشاورزی ارائه کنند؛ درخواستی که از حدود ۲‌ ماه پیش به وزارت جهادکشاورزی ارائه و مقرر شده است تا این وزارتخانه با آنالیز قیمت تمام‌شده تولید شیر خام، میزان افزایش نر خ مصوب این محصول را استخراج کرده و برای بررسی و تصمیم‌گیری نهایی در نشست دوشنبه هفته آینده ستاد تنظیم بازار ارائه کند.


بیشتر بخوانید:


گرانی ۴۰درصدی شیر و لبنیات در راه است

روی دیگر سکه افزایش قیمت شیر خام، گرانی شیر و لبنیات است؛ موضوعی که در چند سال اخیر موجب کاهش شدید سهم لبنیات در سبد مصرفی خانوارها شده و با گرانی ۴۰درصدی لبنیات مشمول قیمت‌گذاری در آبان‌ماه سال گذشته، اکنون این محصولات پروتئینی جایی در سفره بسیاری از خانوارهای کم‌درآمد ندارد.

منبع: ۵۵ آنلاین

کد خبر 434594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =