پروژه ای جدید در «پترول» / تکمیل زنجیره ارزش در پتروشیمی لردگان

قرارداد  EPC طرح کریستال ملامین لردگان بین پتروآرمند لردگان به‌عنوان کارفرما و پناه صنعت پارت به‌عنوان پیمانکار امضاء شد.

صدای بورس - زهرا مالمیر؛صبح امروز سه شنبه یکم تیر ۱۴۰۰ قرارداد EPCطرح کریستال ملامین لردگان با حضور رسول اشرف‌زاده، مدیرعامل پتروشیمی ایرانیان ، حسین بامیری نماینده لردگان در مجلس شورای اسلامی، نادر جداری مدیرعامل شرکت پتروآرمندلردگان و شرکت پناه صنعت پارت منعقد شد.

اشرف‌زاده در این مراسم طرح کریستال ملامین لردگان را یکی دیگر از طرح‌های ارزشی پترول برشمرد و تصریح کرد: این طرح با هدف تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام فروشی، ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید و شکوفایی اقتصاد منطقه در مجاورت شرکت پتروشیمی لردگان در استان چهارمحال‌وبختیاری در حال احداث است.

پروژه ای جدید در «پترول» / تکمیل زنجیره ارزش در پتروشیمی لردگان


وی افزود: بر اساس نقشه راه، پترول همواره بر این اصل استوار بوده که باتکیه‌ بر نیروهای انسانی متخصص و کارآمد بومی، استفاده حداکثری از توان سازندگان و پیمانکاران داخلی و بهره‌گیری از دانش و فن آوری روز دنیا و همچنین آینده نگری و برنامه ریزی، نقش مهمی را در ارتقای صنعت پتروشیمی کشور ایفا کند و با مانع زدایی ها، مسیر را برای شکوفایی بیش تر شرکت های تابعه مهیا سازد.
مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با تاکید براینکه پترول همواره به دنبال تنوع‌بخشی سبد انواع محصولات و فرآورده‌های پتروشیمیایی است، گفت: با تمرکز بر تکمیل زنجیره ارزش، در صدد توسعه نظام‌مند صنایع پایین‌دستی و تولید محصولات جدید باارزش افزوده بالا هستیم تا موجبات نوآوری، شکوفایی اقتصادی منطقه، کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در نقاط کمتر توسعه‌یافته را فراهم آوریم.

پروژه ای جدید در «پترول» / تکمیل زنجیره ارزش در پتروشیمی لردگان


مدیرپروژه پتروآرمند نیز در ادامه این مراسم در سخنانی خاطر نشان کرد: در راستای سیاست‌گذاری‌های شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان و گروه پتروشیمی خلیج‌فارس مبنی‌بر تکمیل زنجیره تولید فرآورده‌های پتروشیمیایی، احداث واحد تولید کریستال ملامین در پایین‌دست مجتمع تولید اوره شرکت کود شیمیایی اوره لردگان در استان چهارمحال‌وبختیاری در دستور کار قرار گرفته و در حال پیشرفت است.
مجیداسماعیل زاده با اشاره به تولید سالانه ۳۰ هزار تن محصول این واحد تحت تکنولوژی نسل سوم شرکت یوروتکنیکای ایتالیا اظهارداشت: برای شرکت بسیار مهم است که اجرای این پروژه با رعایت بالاترین استاندارد ایمنی انجام شود.
وی افزود: محل اجرای این طرح در مجاورت شرکت کود شیمیایی لردگان بوده بنابراین مواد اولیه اصلی و همچنین سرویس‌های جانبی این طرح از این مجتمع تأمین و فروش تجاری محصول کریستال ملامین طبق برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده از شهریور ۱۴۰۲ به‌صورت ۲۰ درصد عرضه به بازار داخلی و ۸۰ درصد صادرات در نظر گرفته شده است.
اسماعیل زاده با تاکید بر اینکه ارزش قرارداد امضاشده ۴۱ میلیون دلار بوده و موجب اشتغالزایی ۵۰ نفر در مدت زمان اجرای طرح خواهد شد، بیان داشت: محصول تولیدشده افزون بر سودآوری بالا در تولید پلاستیک، رنگ، کود و پارچه، تولید ورقه‌های MDF ، لمینت‌ها، پانل‌های مبتنی بر چوب، روکش‌ها و صنایع تزئینی و...کاربرد دارد.
وی افزود: از مشخصه ها و مزیت‌های قراردادهای EPC نسبت به روش‌های دیگر می توان به زمان‌بندی قابل‌پیگیری ، کنترل هزینه و امکان بهره‌گیری از بازار سرمایه برای تأمین منابع طرح اشاره کرد.

پروژه ای جدید در «پترول» / تکمیل زنجیره ارزش در پتروشیمی لردگان

نورمحمد پناهی، رئیس هیئت‌مدیره پناه صنعت پارت در مراسم امضای قرارداد EPC پترو آرمند لردگان گفت: با این طرح بیش از یک هزار شغل مستقیم در منطقه ایجاد می‌کنیم.
پناهی در این مراسم که با حضور حسین بامیری، نماینده مجلس شورای اسلامی لردگان و رسول اشرف‌زاده، مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) و مدیرعامل پتروآمند لردگان به‌عنوان کارفرما برگزار شد، افزود: پس از ایجاد اشتغال، افزایش رفاه و کیفیت معیشت در منطقه لردگان شاید بتوان بالاترین تأثیر را تأثیر فرهنگی دانست که آن هم شامل ارتباط با صنعت، افزایش تخصص‌ها، ترویج کارآفرینی، ایجاد همدلی و ثبات و به‌تبع آن افزایش امنیت می‌شود.
رئیس هیئت‌مدیره پناه صنعت پارت مشتری‌مداری، کیفیت مطلوب، ایجاد ارزش افزوده برای ذی‌نفعان را از اصول اولیه این شرکت برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر با انجام ده‌ها پروژه در زمان مقرر، رضایت‌مندی کارفرمایان مختلف را در بخش‌های صنعتی و ساختمانی به خود جلب کردیم و بر اساس تعالی در فرایندهای مدیریتی و بخش فنی مهندسی با استقرار استانداردهای مدیریت کیفیت، رعایت موازین ایمنی، بهداشت و حفظ محیط‌زیست، سلامت نیروی انسانی و استاندارد مدیریت پروژه درصدد گسترش فعالیت‌های تخصصی هستیم.
وی با تأکید بر اینکه رضایت مشتریان، رمز موفقیت ما در آینده خواهد بود بیان داشت: در افزایش بهره‌وری و رضایت‌مندی مشتریان نهایت تلاش خود را به کارخواهیم گرفت زیرا معتقدیم پیشرفت در کنار یکدیگر و با یکدیگر، موجب هم‌افزایی و خلق ارزش بیشتر برای همه ذی‌نفعان می‌شود.
پناهی افزود: امروز اوج بالندگی و خودکفایی را در سطح کشور شاهدیم و یکی از اهداف اصلی ما در پروژه‌ها ایجاد اشتغال و ترویج کارآفرینی ضمن ایجاد فرصت مناسب جهت نقش‌آفرینی پترو صنعت پارت در کشورهاست که موجب بهره گرفتن از توان متخصصان و سرمایه نیروی انسانی و بومی را نیز ایجاد می‌کند.

پروژه ای جدید در «پترول» / تکمیل زنجیره ارزش در پتروشیمی لردگان

حسین بامیری، نماینده مجلس شورای اسلامی لردگان نیز در این مراسم گفت: فلسفه وجودی پتروشیمی لردگان از ابتدای امر ایجاد اشتغال پایدار در منطقه با رویکرد محرومیت زدایی بوده است.
وی افزود: بازار مصرف این طرح می‌تواند تنوع بخشی در محصولات جدید پتروشیمی ایجاد کند و این طرح با رویکرد ایجاد اشتغال و بومی گزینی و جذب نیروی انسانی آغاز به کار کرده است.


این قرارداد بین پتروآرمند لردگان به‌عنوان کارفرما و پناه صنعت پارت به‌عنوان پیمانکار امضاء شد.

پروژه ای جدید در «پترول» / تکمیل زنجیره ارزش در پتروشیمی لردگان پروژه ای جدید در «پترول» / تکمیل زنجیره ارزش در پتروشیمی لردگان

کد خبر 434589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =