لحظه به لحظه با بازار یکم تیر ۱۴۰۰

در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز رشد ۶هزار واحدی نماگر بورس را شاهد بودیم.

به گزارش صدای بورس شاخص کل بورس تهران در این لحظه در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۵هزار واحد قرار گرفته است.

نمادهای فارس، شپنا و خودرو بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای تکمبا، غپاک و سیستم بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.
ساعت ۹:۳۰

شاخص کل بورس در دقایق ابتدایی ۱۰ هزار واحد مثبت را ثبت کرد و ۰٫۹۰ درصد تغییر مثبت را داشت و در کانال یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم با ۱۵۵۳ واحد مثبت و ۰٫۴۲ درصد رشد در محدوده ۳۷۱ هزار واحد قرار گرفت.

امروز نمادهای «فارس»، «شپنا» و «خودرو» با تاثیر مثبت و نمادهای «غپاک»، «تکمبا» و «سیستم» با تاثیر منفی در شاخص کل بورس بودند. بیشترین تراکنش هم برای «ولکار»، «برکت» و «غکورش» به ثبت رسید.

بیشترین معامله هم برای «خودرو»، «خساپا» و «خگستر» ثبت شد و برترین گروه‌های صنعتی هم خودرو، دارویی‌ها و گروه‌های نفتی هستند.

امروز بعد از انتشار گزارش «شبریز» گروه‌های پالایشی مورد اقبال بازار قرار گرفته‌اند.

ساعت ۹:۳۹
بانکی ها نیز امروز مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان وآینده، وشهر، وملل و وزمین منفی و متعادل اند. وتجارت، وبملت، وبصادر، ونوین، وپاسار و سامان مثبت و متعادل معامله می‌شوند.
ساعت ۱۰:۱۱
خودرویی ها نیز با گرایشی مثبت افزایش قیمت را تجربه می کنند.خودرو, خساپا, خزامیا, ورنا, خوساز و ختراک نمادهای مورد توجه گروه اند.در این میان خرینگ, خزر, ختور و خکار پر عرضه های گروه اند.نمادهای خگستر, خپارس, خبهمن و ختوقا مثبت و متعادل اند.
ساعت ۱۰:۳۴
دراین دقایق وبملت، وبصادر و وتجارت با افزایش تقاضا در سقف قیمتی روزانه خود به صف نشستند.
ساعت ۱۲:۳۰

شاخص کل بورس امروز با افزایش ۱۸ هزار و ۲۳۰ واحد به یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز همچون شاخص کل صعودی بود و با ۳ هزار و ۱۵۴ واحد افزایش توانست خود را به رقم ۳۷۳ هزار و ۱۸۲ واحد برساند.

ارزش بازار امروز بازار سرمایه ۴۷ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۹۹۴ میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۲۵ هزار ریال بود که با روزهای اوج بازار فاصله بسیار ژرفی دارد.

نمادهای فارس، فملی، فولاد، وبملت، کگل، خودرو و شپنا تاثیر گذار ترین نمادهای بورسی امروز همگی سبز بودند و نمادهای پر تراکنش ولکار، فملی، غکورش، خودرو، شستا،‌خگستر و اپال پرتراکنش ترین هایی بودند که بازار سرمایه رنگ سبزی خود را از آن گرفت.

در بازار فرابورس نیز نشان گر شاخص کل بورس با ۱۰۹ واحد افزایش روی عدد ۱۷ هزار و ۴۲۸ واحد ایستاد. فتوسا، رافزا، زملارد،‌چخر، شاروم، کزغال و کرمان، ۷ شرکت پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

تاثیر گذارترین ها در شاخص نیز میدکو، دتوزیع، شگویا، غصینو، ذوب،‌فرابورس و بپاس به جز دتوزیع همگی سبز بودند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۷۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۱۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۶۰میلیارد تومان بود.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات غذایی و آشامیدنی» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

کد خبر 434551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =