۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
در مجمع «دتوزیع» چه گذشت؟

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توزیع دارو پخش با حضور ۹۰ درصد سهامداران برگزار شد و مبلغ ۱۷۲ تومان سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس در ابتدای مراسم محمدرضا مرادی مدیرعامل این شرکت به قرائت گزارش عملکرد شرکت پرداخت و گفت: روند فروش شرکت طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی بوده و نسبت به سال قبل از رشد ۵ درصدی برخوردار است.

در بخش سود خالص نیز شرکت با رشدی حدود ۱۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲۱۹ میلیارد تومان رسیده است. متوسط فروش ماهانه در سال ۱۳۹۹، ۴.۲۹۲ میلیارد ریال و متوسط فروش در هر ساعت ۱۸۴ میلیارد ریال بوده است.

شرکت توزیع دارو پخش به عنوان بزرگترین پخش دارویی کشور و با سهم ۱۳ درصدی این بازار در سال ۱۳۹۸ موفق به اخذ رتبه ۶۵ در بین صد شرکت برتر ایران شده است.

در سال ۱۳۹۹ در بخش سهم از بازار شرکت با ۲ درصد افزایش به سهم ۱۵ درصدی رسیده است. همچنین تعداد تامین کنندگان از ۱۳۰ به ۱۷۰، اقلام کالا از ۳۰۰ به ۳۶۰۰، تعداد ناوگان از ۱۹۰ به ۲۲۳، میانگین عمر ناوگان از ۱۵ به ۱۰، تعداد مشتری از ۱۰.۵۰۰ به ۱۳.۰۰۰ و تعداد مشتری دنتال از ۱.۲۰۰ به ۶.۵۰۰ افزایش یافته است.در سر فصل مانده تسهیلات و هزینه‌های مالی خالص تسهیلات شرکت از ۵۷۴ میلیارد تومان به ۵۴۲ میلیارد تومان کاهش یافته است.

در بخش مطالبات جاری، وصول مطالبات شرکت از مبلغ ۳۲ میلیارد تومان به ۴۸ میلیارد تومان رسیده که شرکت در این بخش عملکرد خوبی داشته است به طوری که درآمد شرکت ۲۵ درصد افزایش داشته و وصول مطالبات ۵۰ درصد افزایش داشته است.

در مجمع «دتوزیع» چه گذشت؟

در مجمع «دتوزیع» چه گذشت؟

سیاست‌ها و برنامه‌های شرکت در بخش فروش:

  • پایش تامین کنندگان با هدف افزایش حجم فروش.
  • افزودن کالاهای خاص و فوریتی.
  • کنترل بهینه موجودی.
  • افزایش کانال‌های خدمات رسانی به مشتریان.
  • ارتقای کلی استانداردها و فرایندهای خرید و فروش شرکت

اقدامات صورت گرفته در خصوص پروژه‌های شرکت در سال ۱۳۹۹:

  • پیاده سازی پروژه راه اندازی سامانه ردیاب ناوگان توزیع.
  • پیاده سازی به کارگیری شرکت تریپل جهت توزیع فاکتورهای فروشگاه آنلاین شرکت.
  • پیاده سازی چابک سازی ناوگان شرکت.
  • افتتاح مرکز توزیع قزوین.
  • آغار پروژه احداث مرکز لرستان و پیشرفت ۲۰ درصدی در پروژه

مرادی گفت:فروش شرکت در سال ۱۴۰۰ از رشد خیلی خوبی نسبت به سال‌های گذشته برخوردار بوده است.

در رابطه با بند حسابرسی بند ۵ مربوط به دریافتی های تجاری شامل مبلغ ۱۹۲ میلیارد ریال مطالبات سنواتی و مبلغ ۳۶۴ میلیارد ریال چک‎های برگشتی معوق بوده که در این رابطه عنوان شد: در خصوص مطالبات پرونده‌های شرکت از ۱۵۰ پرونده به ۱۱۰ پرونده کاهش و از لحاظ مبلغی نیز ۶۰۰ میلیارد ریال به ۵۵۰ میلیارد ریال کاهش داشته است.

در انتهای مراسم به ازای هر سهم ۱.۷۲۸ ریال سود معادل ۹۰ درصد تقسیم شد، سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و سازمان حسابرسی به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

کد خبر 434500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =