۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
روحانی به منتخب مردم تبریک گفت

رییس جمهور با تبریک به منتخب مردم، اظهار کرد: معلوم است منتخب مردم در این انتخابات چه کسی است.

به گزارش صدای بورس، حسن روحانی در ابتدای جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: من تبریک می‌گویم به منتخب مردم حالا چون هنوز رسماً اعلام نشده من هم با توجه به قانون یک مقدار تبریک رسمی را به تعویق می‌اندازم، اما منتخب معلوم است در این انتخابات که چه کسی رای به اندازه کافی آورده است.

وی افزود: ۴۵ روز دیگر مسئولیت ریاست جمهوری را رسماً به عهده خواهد گرفت و این دولت به پایان می‌رسد.

روحانی یادآور شد: پیشاپیش افتخار می‌کنم که در دولتی بودیم که سخت‌ترین ایام تاریخ ایران را شاهد بودیم و بار مسئولیت را در این مخصوصا ۳ سال و نیم به عهده گرفتیم که هم تحریم و هم کرونا را داشتیم و در پیشگاه خداوند شاکر هستیم که توفیقات این ایام را به مردم و ما داد.

رییس جمهوری گفت: امیدواریم در ۴۵ روز آینده روزهای بهتری هم از لحاظ تحریم و هم کرونا و هم شرایط کشور برای دولت بعدی باشد.

وی با قدردانی از مردم برای حضور در انتخابات اظهار کرد: از ملت شریف و فهیم که در این مقطع حساس تاریخی به سخنان معاندین و آن‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران رابطه شان دشمنی و ضدیت بوده گوش ندادند و دیروز یک روز بسیار پرنشاطی را با حضور وسیع و آبرومندانه خود آفریدند،‌قدردانی می کنم.

رییس جمهوری با اشاره به آمار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان انتخابات، ادامه داد: مردم پروتکل‌های بهداشتی را تا ۹۵ درصد مراعات کردند، این انتخابات خوب دیروز برگزار شد و ان‌شاءالله نتایج امروز اعلام خواهد شد و مردم مطلع می‌شوند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری شرایط شیوع کرونا در کشور، گفت: مجموعا دو دوره را پشت سر گذاشتیم. یک دوره ۱۶ ماه گذشته بود. دنیا در برابر این ویروس متحیر بود که ماهیت آن چیست، ماندگاری‌اش چقدر است و چه باید بکند. تلاش‌های مختلفی انجام شد. همه به این رسیدند که ویروس خطرناک و مسری است و به سادگی دست از سر ما برنمی‌دارد.

وی ادامه داد: هیچ کشوری شرایط سخت ما را در دنیا نداشت. ما دو سال در جنگ اقتصادی بودیم و منابع مالی فراوانی نداشتیم که خانه بمانید و سرکار نروید و این با کشورهایی که وضع مالی خوبی داشتند و تحریم و مشکل نداشتند فرق می‌کرد.

رییس جمهوری یادآور شد: کشور در محاصره صد در صدی بود. پریروز یک مقام آمریکایی اعلام کرد از امروز تحریم برای واکسن و ماسک را برای ایران برمی‌داریم. هرچه می‌گفتیم تحریم هستیم، آدم‌های تروریستی که در کاخ سفید هستند اجازه خرید واکسن را نمی‌دهند، عده‌ای می‌گفتند تحریم چه ربطی به واکسن دارد.

روحانی با اشاره به اقدامات ترامپ علیه جمهوری اسلامی، اظهار کرد: این آدم به زبان صریح جنایتش را برملا کرد و گفت از امروز به بانک‌ها بابت ماسک و واکسن به ایران اجازه جابه‌جایی می‌دهیم. معلوم شد آمریکای ترامپ تروریست بود و بایدن نیز در همین چند ماه این مسیر غلط را ادامه داد.

وی با بیان اینکه شرایط کشور به دلیل تحریم منابع مالی و کرونا سخت و دشوار است تأکید کرد: نمی‌توانستیم برای خرید واکسن اقدام کنیم. همین امروز گزارش داده شد که برای خرید واکسن‌های کوواکس چقدر زحمت کشیده شده است. چندین سال است که منابع مالی ایران در کشورهایی که ادعا می‌کنند با تروریسم میانه‌ای ندارند، قفل است؛ هم در کشورهای همسایه و هم در کشورهای دور دست که اموال ما را به دلیل اجرای تحریم‌های ظالمانه آمریکا نگه داشتند.

کد خبر 434399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =