هفته‌ای آرام برای بورس

معاملات بورس در چند روز اخیر تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار داشت و یکی از ساکن ترین و آرام ترین هفته های معاملاتی خود را پشت سر گذاشت.

به گزارش صدای بورس، پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه افزود: ارزیابی کلی معاملات بورس نشان‌دهنده آن است که بازار سرمایه در موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری قرار گرفته و این بازار در مقایسه با سایر بازارهای رقیب، بدون در نظر گرفتن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۰ باشد.

وی ادامه داد: حجم معاملات خرد در هفته ای که گذشت به صورت روزانه در محدوده سه هزار میلیارد تومان باقی ماند و بازار سهام نتوانست در این مدت با معاملات خود چندان رونقی را از خود نشان دهد.

حدادی اظهار داشت: همچنین به دنبال حجم پایین معاملات در این مدت، شاهد تغییر محسوسی در قیمت سهام شرکت ها نبودیم و شاخص کل تقریبا بدون تغییر خاصی نسبت به پایان هفته گذشته به کار خود پایان داد.


بیشتر بخوانید:

ورود نقدینگی به بورس با تغییر دولت


وی خاطرنشان کرد: بعد از مشخص شدن رییس جمهوری منتخب مردم، فعالین بازار سرمایه وعده های ارائه شده انتخاباتی فرد پیروز شده را در تبلیغات خود در رابطه با بازار سرمایه مرور خواهند کرد و همچنین در کنار آن گمانه زنی های مربوط به این موضوع که چه افرادی در کابینه دولت جدید به خصوص تیم اقتصادی خواهند بود را مورد بررسی قرار می دهند.

حدادی افزود: در رابطه با پیش بینی وضعیت بازار بعد از انتخابات باید این موضوع مدنظر باشد که افراد تیم اقتصادی دولت چه دیدگاه اقتصادی را در کشور خواهند داشت؛ چراکه به طور حتم بازار سرمایه از این موضوع تاثیر می پذیرد و سرمایه گذاران براساس آن، تصمیمات لازم جهت ورود سرمایه های خود به این بازار را اتخاذ می کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در عوامل بنیادی بازار شاهد وجود ثبات در معاملات بورس هستیم، گفت: همچنان نرخ ارز و قیمت های جهانی بدون نوسان خاصی هستند، این موضوع یکی دیگر از عواملی است که باعث شد تا بازار سرمایه در این مدت چندان دچار نوسانات قیمتی در سهام شرکت ها نباشد.

به گفته وی، از سوی دیگر گزارشاتی که از بازارهای موازی می رسد و مقایسه آنها با یکدیگر، نشان دهنده کاهش بیش از گذشته قیمت ها در این بازارها است که این موضوع بیانگر تمایل مردم برای ورود سرمایه هایشان به بازار سهام است و احتمال رونق دوباره این بازار تا چند وقت آینده خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 434387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =