بازار به رئیسی روی خوش نشان می‌دهد؟

فعالان بازار انتظار دارند که در دوران ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، بازاری مثبت را شاهد باشند.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ بازگشت اعتماد سرمایه گذاران به بورس،کاهش نرخ سود بین بانکی و رشد و ظرفیت های تولید؛ سه برنامه مهم ابراهیم رییسی برای بازارسرمایه بود که تحقق این موارد می‌تواند تاثیر مثبتی در بورس داشته باشد .

هومن عمیدی، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: باتوجه به نهایی شدن نتیجه انتخابات و پیروزی ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب برای 4ساله پیش رو و همچنین با توجه به بازدید ابراهیم رئیسی از تالار و توجه وی به مقوله بازار سرمایه تاثیر این اتفاق در بورس؛ البته در کوتاه مدت بسیار مثبت خواهد بود.

وی در ادامه با نگاهی به برنامه های اعلام شده آیت ا.... رئیسی افزود: یکی از مهم ترین برنامه های رییسی در خصوص بازگشت اعتماد سرمایه گذاران به بورس و حضور مجدد مردم در بازارسرمایه بود که به نظر این موضوع تحقق یافتنی است. حضور رییسی در جمع فعالان بازار و گفت وگو با مدیران و سهامداران حاضر به درد دل سهامداران نشست.

عمیدی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های ابراهیم رئیسی که بارها در جلسات هم مطرح کرده و تاکیده داشته، موضوع کاهش نرخ سود بین بانکی است که بطور مستقیم پی به ای تحلیلی بازار را افزایش می دهد و این یعنی انتظار برای رشد آتی بازارسرمایه.

این کارشناس بازارسرمایه بیان کرد: مسئله سوم بحث استقبال ابراهیم رییسی از رشد و ظرفیت های تولید است که می تواند بر بازارسرمایه تاثیر مستقیم داشته باشد. در نتیجه برنامه های رییسی در خصوص بورس با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت. حمایت از تولید و افزایش آن می تواند باعث رشد بورس شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به موارد ذکر شده، انتظار داریم که در دوران ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، بازاری مثبت را ببینیم.

کد خبر 434378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =