عوامل تاثیرگذار در بهبود نسبی روند معاملات بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه اکنون هیچ خطری معاملات بورس را تهدید نمی‌کند، به نظر می‌رسد پس از انتخابات ریاست جمهوری، روند صعودی بازار ادامه پیدا کند.

به گزارش صدای بورس، امیر سیدی، کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در ماه‌های گذشته قیمت‌ها در بازار سرمایه نسبت به تابستان سال ٩٩ با اصلاح بسیار شدیدی همراه شد و اگر ارزش بازار را با نرخ دلار در نظر بگیریم تقریبا ارزش آن نصف شده است.

وی با بیان اینکه همیشه کاهش قیمت سهام در بازار با حد مشخص و معینی همراه بوده است، افزود: زمانی که بازار در موج اصلاحی قرار می گیرد در نهایت شاخص بورس به نقطه ای می رسد و سطوح قیمتی برخی از شرکت ها به حدی ارزنده می شوند که دیگر روند نزولی بازار به صورت ناخودآگاه متوقف می شود.

به گفته سیدی، در این مرحله بازار وارد مدار نوسانی می شود تا اینکه معاملات آن متعادل و بعد از آن وارد فاز صعودی خواهد شد.

وی به عوامل تاثیرگذار در بهبود نسبی روند بازار اشاره کرد و گفت: دلیل بهبود فعلی روند معاملات بازار کاهش، اصلاح شدید قیمت ها و قرار گرفتن قیمت ها در بهترین موقعیت برای خرید و سرمایه گذاری است.

سیدی خاطرنشان کرد: تابستان سال گذشته قیمت سهام شرکت ها بیش از اندازه و غیرمعقول با افزایش همراه شده بود، اکنون روند قیمتی برای برخی از شرکت ها برعکس آن اتفاق افتاده است بدین معنا که نرخ سهام برخی از شرکت ها بیش از حد معقول کاهش پیدا کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در صورت شناخت درست سهامداران از بازار می توان سهام خوبی را برای سرمایه گذاری پیدا کرد و اقدام به ورود سرمایه در بازار کرد، گفت: سهامداران در صورت عدم شناخت درست از بازار باید به طور حتم اقدام به ورود سرمایه های خود در صندوق های سرمایه گذاری کنند.

وی معتقد است که اکنون موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری در بورس است و سرمایه گذاران در این موقعیت می توانند با ورود نقدینگی تا حدودی ضرر و زیان های خود را جبران کنند.


بیشتر بخوانید:
بانک مرکزی به رییس مجلس نامه داد


انتظار بازار سرمایه از رییس جمهوری منتخب

این کارشناس بازار سرمایه به انتظار بازار سرمایه از رییس جمهوری آینده اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته تعداد انبوهی از مردم وارد این بازار شدند که با ضررهای سنگینی در این بازار همراه شدند؛ بنابراین حضور این سهامداران در کنار ٥٠ میلیون از مشمولان سهام عدالت باعث شده است تا هر رییس جمهوری که انتخاب شود ناچار باشد این بازار را مورد توجه قرار دهد و از این بازار حمایت کند.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه کمک کننده مشکلات دولت خواهد بود، اظهار داشت: بازار سرمایه می تواند کمک کننده رشد اقتصادی کشور و نجات دهنده بخش بزرگی از معضلات فعلی باشد، مجموعه این عوامل باعث می شود که به صورت بسیار جدی به این بازار نگاه شود.

بهبود روند بازار با حمایت صندوق تثبیت بازار سرمایه

این کارشناس بازار سرمایه در کنار این مسایل به تاثیر واریز منابع مالی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: واریز منابع مالی می تواند به طور حتم زمینه بهبود روند بازار را فراهم کند، زمانی که شاخص بورس به سطوح حمایتی می رسد بهترین اقدام در این بازار حمایت صندوق تثبیت بازار سرمایه از معاملات است.

سیدی ادامه داد: صندوق تثبیت بازار سرمایه در زمان روند ریزشی بازار از منابع خود استفاده کرد، اکنون بخشی از این منابع باقی مانده است که اگر در این نقطه از بازار منابع جدید وارد بازار شود به طور حتم تاثیر مثبتی را در معاملات خواهد داشت.

وی به حذف دامنه نوسان در بازار اشاره کرد و گفت: اگر سال گذشته دامنه نوسان وجود نداشت روند ریزشی بازار زودتر به پایان می رسید، همچنین در زمان واریز منابع مالی از صندوق تثبیت بازار سرمایه این اقدام به دلیل وجود دامنه نوسان چندان در معاملات بازار تاثیرگذار نبود و نتوانست تاثیر مثبتی را بر معاملات بازار داشته باشد.

سیدی تاکید کرد: اگر دامنه نوسان وجود نداشت و زودتر بازار فاز اصلاحی خود را به پایان می رساند آن رقمی که وارد بازار شد می توانست تاثیر بهتری را بر معاملات بازار بگذارد و مانع از کاهش حجم معاملات شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 434308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =