صاحبخانه‌ها؛ زور نگویند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید کنترل بیشتری بر بازار رهن و اجاره مسکن داشته باشد تا بنگاه‌های معاملات ملکی و برخی از صاحبخانه‌ها نظرات خودشان را به اجاره نشینان تحمیل نکنند.

به گزارش صدای بورس، سیدناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش سرسام‌آور قیمت اجاره بها مسکن، گفـت: یکی از مشکلات اساسی کشور در سال‌های اخیر گرانی مسکن است به نحوی که در مناظرات تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری هم به عنوان یک سوال بسیار مهم و دغدغه مردمی از نامزدها پرسیده شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه درآمد مردم به ریال بوده اما هزینه آنها به دلار انجام می‌شود از طرفی نوسانات ارزی موجب افزایش قیمت کالاها می‌شود در حالی که ریزش و ثبات نرخ ارز، هیچ تاثیری در کاهش قیمت کالاها ندارد.

وی ادامه داد: مصالح ساختمانی یکی از کالاهایی است که متاثر از نرخ دلار، افزایش قیمت داشت و اخیراً هم علی رغم ثبات نسبی نرخ ارز، افزایش پیدا کرد؛ بی‌تردید نوسانات قیمت مصالح ساختمانی بر بهای تمام شده مسکن و سپس اجاره بها نیز اثر گذار است.


بیشتر بخوانید:

برنامه افزایش سرمایه برکت چقدر است؟/ تجدید ارزیابی ۲ شرکت دارویی سهامداران گروه دارویی بخوانند


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تعیین سقف 25 درصدی افزایش اجاره بها در سال جاری، اضافه کرد:مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا لازم الاجرا است از این رو مصوبه اخیر این ستاد برای حمایت از مستاجران باید مورد توجه دولت قرار گرفته و با جدیت اجرا شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به شروع فصل جا به جایی مستاجران، دولت باید کنترل بیشتری بر بازار رهن و اجاره مسکن داشته باشد تا بنگاه‌های معاملات ملکی و برخی از صاحبخانه‌ها نظرات خودشان را به اجاره نشینان تحمیل نکرده و مردم با مشکلات کمتری در این حوزه مواجه شوند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 434301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =