صندوق‌های مسکن توفیقی پیدا نکرده‌اند

کارشناس بازار سرمایه گفت: افراد دارای رزومه‌های خوب در حوزه صنعت ساختمان جذب صندوق‌های زمین و ساختمان نشده اند.

به گزارش صدای بورس، پیمان مولوی، کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که چرا بورس مسکن و صندوق زمین و ساختمان به نتایج خوبی نرسید؟ بیان کرد: بازار املاک و مستغلات فعالان حرفه‌ای خودش را دارد و این فعالان حرفه‌ای و تخصصی این بازار هستند که، در نتیجه تاثیر گذار می‌شوند، که چه ابزارهایی را در بازارهای دیگر برای تامین مالی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در مورد بورس املاک و مستغلات فرآیند خوب پیش می‌رفت، اما یک ناهماهنگی در تغییر رویکرد و عوض شدن رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایجاد شد، و این قضیه باعث شد فرآیند به آن صورت ادامه پیدا نکند و خیلی از شرکت‌ها پول و سرمایه‌های خودشان را آماده کردند که بورس مسکن راه اندازی شود، اما یک سری اختلاف نظرها در این امر اثر گذار بود.


بیشتر بخوانید:

چه کسی بنزین را گران کرد؟


کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که چرا صندوق زمین و ساختمان موفق عمل نکرده است؟ تشریح کرد: در رابطه با حوزه ابزارهای سرمایه گذاری زمین و ساختمان، عملکرد غیر شفاف و نامناسب چندین صندوق‌ها باعث شد، اعتماد مردم کم شود و از آن طرف هم باید توجه کرد، که افرادی که رزومه‌های خوبی دارند، به نحوی اثر گذار و موثر در حوزه صنعت زمین و ساختمان هستند، جذب این صندوق‌ها نشدند.

وی افزود: افراد اثرگذار در حوزه صنعت ساختمان به سمت این صندوق‌ها نیامده اند، جذب این صندوق‌ها نشده اند،این قضیه هم از دلایلی است، که این صندوق‌ها توفیقی پیدا نکرده اند.

مولوی در رابطه با طیف‌های بازار املاک و مستغلات گفت: بازار املاک و مستغلات دارای دو طیف است، یک طیف حرفه‌ای و دیگری عادی است، که عموم مردم را شامل می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: در دنیا صندوق‌های املاک و مستغلات برای سرمایه گذاری افراد حرفه‌ای وجود دارد، که این صندوق‌ها مجوز دارند و افراد حرفه‌ای می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، اما این صندوق‌ها مانند هر بازار دیگری نیازمند زمان است، تا راهکارهای قانونی اش را برای افراد بیشتر کند.

وی در پایان گفت: بنابراین صندوق‌های زمین و ساختمان نیازمند زمان هستند و برای پیشرفت شان باید افراد حرفه این صنعت جذب این صندوق‌ها شوند و در راستای آن تلاش و اقدام به سرمایه گذاری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 434228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =